2016. február 20., szombat

UTIKALAUZ A 4-ES METRÓHOZ: KELENFÖLD VASÚTÁLLOMÁS

FŐVÁROSI BLOG
Szerző: fovarosi.blog.hu
2016.02.20.


A végállomás a kihúzó vágányokkal, járműteleppel, irányítóközponttal együtt a vonal legméretesebb "szelete". A peron szintje itt 16 méterrel van a felszín alatt. Az állomáshoz kiterjedt aluljárórendszer is csatlakozik, amellyel a metró összeköttetésbe került az Etele térrel, Őrmezővel és a vasútállomással is - ehhez 27 mozgólépcsőt és 9 liftet építettek be. A nyugati oldalon a szerelvények visszafordítására szolgáló kihúzó vágányok épültek, a keleti (Etele tér felőli) oldalon pedig a járműtelep felé vezető vágányok elágazását biztosító csarnok kapott helyet. Ez utóbbi helyszín volt egyben az alagútépítés elindításának helyszíne is: innen indult a fúrópajzs. Az építkezés itt is "milánói módszerrel" folyt, azaz a felső födém elkészülte után a felszínt visszaadták a forgalomnak - jelen esetben a vasútnak -, majd az új födém alatt folyt tovább az építkezés. A vasúti pályaudvar alatt elhelyezkedő műtárgy 260 méter hosszú, a hozzá csatlakozó kihúzóval együtt 340 méter, a teljes mélyépítési műtárgy hossza 430 méter - ezzel a kelenföldi a 4-es metró leghosszabb állomása...

ITT OLVASHATÓ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.