2016. április 28., csütörtök

ÍGY DOLGOZIK A KLIK: AZ UTOLSÓ PILLANATBAN IS KÁOSZ VAN A TANKÖNYVRENDELÉSEK KÖRÜL

KETTŐS MÉRCE BLOG
Szerző: DIÓSZEGIHORVÁTHNÓRA
2016.04.28.


Április 30-án zárul a tankönyvrendelés. Kritikus pontja ez az évnek, ugyanis ekkorra kell eldönteni, hogy a következő tanévben milyen tankönyvekből kell majd tanítani a diákokat.

Az idei év pedig maga az őskáosz: bár a tankönyvpiacot már korábban államosították, és teleszórták silány minőségű kísérleti könyvekkel, miközben évtizedes múltra visszatekintő tankönyvcsaládokat blokkoltak, most még ennél is tovább merészkedett az oktatási kormányzat.

A pedagógusok tiltakozási hullámának egyik legfontosabb követelése ugyanis a szabad tankönyvválasztás visszaállítása. Az utóbbi hónapokban folyamatosan igyekeztek szakmai érvekkel alátámasztani, miért elengedhetetlenül szükséges, hogy minden iskolában a pedagógus választhassa ki, méghozzá nem egy leszűkített, államilag cenzúrázott listából, hogy a saját tanítványai számára melyik a legjobb tankönyv.

Most, hogy közeledünk április 30-hoz, sajnálatos módon a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) emelte a tétet. Nem hogy nem hallgatták meg a pedagógusok követelését, de tovább rontottak a helyzeten.

Volt olyan iskola, ahol az utolsó napokban még tovább szűkítették a rendelhető tankönyvek listáját – több ilyen jelzés is érkezett a Civil Közoktatási Platform (CKP) szakértőihez. Akadt olyan hely, ahol a KLIK egyszerűen közölte, hogy csak az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) által kiadott könyvek közül lehet választani. Máshol a még nem államosított tankönyvkiadók könyvcsomagjainak rendelését nem engedélyezték, bár korábban erre volt lehetőség. És olyan hely is akadt, ahol a visszaigazoló lapon vette észre a tankönyvrendelésért felelős pedagógus, hogy bár ő egy bizonyos típusú tankönyvet rendelt meg, a lapon már nem ez, hanem az ennek megfelelő, de OFI-s tankönyv szerepel...

ITT OLVASHATÓ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.