2016. augusztus 13., szombat

HATÁRÁTKELŐ BLOG
Szerző: Ági
2016.08.13.

Brazíliából, a Pantanal Nemzeti Parkból délben indultunk és 5 átszállás után, minden pihenés nélkül, 24 óra elteltével érkeztünk meg Argentínába, Iguazuba, ahol a buszterminál irodáiban álltam neki kérdezősködni, hogyan tudunk tovább utazni a Saltos del Moconá vízeséshez.

Ugyanis innen ismét Argentína belsejébe indultunk, Buenos Aires felé, de hosszú volt az út és úgy döntöttünk, két szépséget is útba ejtünk a visszaút során. Ezek egyike a Saltos del Moconá zuhatag-együttes volt.

Bementem az egyik busztársasághoz találomra és megkérdeztem hogyan tudunk eljutni ide és hány átszállással (tudtam, hogy közvetlen járat nincs). A pasi mondta, hogy egy átszállással megközelíthető, menjünk a most induló busszal San Ignacióig és onnan pedig lesz egy csatlakozás egy kisebb faluba, ahol megszállhatunk. Másnap colectivóval (iránytaxi) lehet megközelíteni a vízesést.

Mivel ezen a kontinensen már hozzáedződtem, hogy egy információt csak akkor tekintek biztosnak, ha több forrásból is megerősítik, ezért még négy irodában feltettem ugyanezt a kérdést. Az eredmény lehangoló volt.

Senki nem tud semmit

Mind a 4 helyen tök más útvonalat javasoltak és legalább 4 (!!!) átszállást. Hallani sem akartam újabb 4 átszállásról, és éjszakai buszozásról. Mikor mondtam, hogy egy másik irodában egy átszállásos utat javasoltak, közölték, hogy olyan nincs, legkevesebb négyszer át kell szállni.

Visszamentem az első pasashoz és mondtam neki, hogy mit mondtak máshol. Erre azt mondta: én ismerem az útvonalat. Jártam ott. A többieknek fogalmuk sincs arról, hogyan lehet odamenni...