2016. november 13., vasárnap

OROSZOK A 3-AS METRÓRÓL: "CSAK EGY KIS FESTÉK TARTJA ÖSSZE"

24.HU - POSZT ITT
Szerző: Farkas György
2016.11.13.


A szerelvényekben kevés az újrahasznosítható anyag.

Az orosz Metrovagonmas szerint a 3-as metró felújításra küldött szerelvényeiben kevés az újrahasznosítható anyag, az elemek 70 százalékát cserélni kell. A 3-as, korábban a 2-es metró vonalán használt Ev3-as, valamint a 81-717-es jelzésű metrók gyártója magyar újságíróknak mutatta be a Budapesten közlekedő szerelvények felújítását. Daria Marku, a cég külföldi kapcsolatokért felelős vezetője egy kerekasztal-beszélgetésen azt mondta, más méretűek a metróajtók, megváltozott a tető, ezért csak a kasztni kisebb részét tudják használni a felújításnál. Elsőként a legrégebbi kocsikat hozták vissza, mert azokat, megfogalmazása szerint
csak egy kis festék tartja össze,
ezért a kocsiszekrények legnagyobb részét cserélni kellett.

A beszélgetésen elhangzott, hogy a cég gyártási kapacitása évente négyszáz kocsi; a magyar megrendelés 222 kocsira szól, ám a szerződés szerint Budapestre csak 2018-ban szállítják le az utolsó darabokat, mert a BKV kikötötte, ötnél több szerelvény nem hiányozhat. A prototípus-szerelvény január második felében szerezheti meg a hatóságoktól a típusengedélyt, az első január végén forgalomba állhat. Ezt követően havonta legalább kettő érkezik Budapestre.

A forgalomba helyezést követő három évig teljes körű garanciát vállalnak a szerelvényekre. Arról még tárgyalnak, hogy ezeket a feladatokat magyar vagy orosz szakemberek végezzék-e, de a cég emberei Budapesten lesznek. Az egyik kocsiszín bejárásakor Alekszandr Nyikityenko, a cég egyik vezérigazgató-helyettese arra a kérdésre, tudják-e, hogy Budapesten 40 éves szerelvények is közlekednek, azt mondta, Moszkvában 51 évesek is vannak, igaz, nagyon fontos ezek karbantartása...

ITT OLVASHATÓ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.