2016. december 11., vasárnap

A NEMZETI PEDAGÓGUSKAR ÁLLÁSFOGLALÁSA JELENÜNK OKTATÁSPOLITIKÁJÁRÓL

TABUNYITOGATÓ BLOG
Szerző: OS
2016.12.11.


Az NPK állásfoglalása a pedagógus álláshelyekről

Az ország minden területéről azt a jelzést kapjuk, hogy a fenntartók az egyes intézmények feladatellátásához szükséges státuszokat sajnálatos módon nem engedélyezik. A hatályos 326/2013. Kormányrendelet határozza meg a nevelési-oktatási intézményben a pedagógus álláshelyek számításának alapját. Jelenleg ez a számítás nem valósul meg.

A 15/2013. EMMI rendelet írja elő a pedagógiai szakszolgálatokban dolgozó szakemberek minimális létszámát, ami szintén nem biztosított.

Az elmúlt néhány év alatt a nyugdíjasokra vonatkozó 1700/2012. Kormányhatározat alkalmazása, az előmeneteli rendszer keretében dolgozó kollégáink kieső napjai majd az osztályfőnöki és egyéb feladatok beszámítása miatt az egyes pedagógusokra eső órák száma tovább emelkedett. Ezáltal egyértelművé vált, hogy az elvárásokat és a pedagógusok minden jogszabály által előírt feladatát figyelembe véve az elvárt és áhított szakmai fejlődés és eredmény ilyen személyi feltételek és motiváció mellett nem érhető el.

A Nemzeti Pedagógus Kar Országos Küldöttgyűlése az összes állami és önkormányzati intézményben dolgozó pedagógus képviseletében nyomatékosan arra kéri a Kormányt, tegye lehetővé az állami fenntartó számára, hogy a hatályos jogszabályokat betartva engedélyezze az álláshelyeket az intézmények számára. A Kar elkötelezett a köznevelés megújítása felé, ezt azonban kizárólag a megfelelő anyagi és személyi háttér biztosítása mellett tartjuk lehetségesnek.

Az NPK állásfoglalása MA végzettségek témakörében

Az MA végzettségek elismerése a fizetési fokozat és kategória megállapításánál nem egységes. Az önkormányzatok és a tankerületek pl. az alábbi végzettségeket az esetek többségében nem fogadják el:
• Neveléstudomány szakos bölcsész
• Pedagógia tanár
• Minőségfejlesztő tanár
• Inkluzív nevelés tanár
• Mérés-értékelés tanára
• Tehetséggondozó tanár

A vonatkozó jogszabályt eltérő módon alkalmazzák azzal az indokkal, hogy a munkakör betöltéséhez nem kötelezően előírt végzettség, nincs ilyen tantárgy, ezért nem szerepel az alkalmazási feltételek között.

Az MA végzettségű pedagógusok elkötelezettek, motiváltak. Többnyire azért jelentkeztek MA képzésre, hogy a tanító/tanárképzés keretében régebben megszerzett végzettségük után korszerű, tudományos pedagógiai ismeretekre, tudásra tegyenek szert magasabb szintű képzés keretében. A pedagógusok/vezetők az eredményesebb pedagógiai tevékenység érdekében nem további szak elsajátítására törekedtek, hanem az iskola egész életét érintő, hasznosítható tudásra tettek szert.

Az NPK Országos Küldöttgyűlése az összes állami és önkormányzati intézményben dolgozó pedagógus képviseletében arra kéri a Kormányt, hogy jogszabály alkotásával tegye lehetővé az intézményfenntartók számára a fenti diplomák egységes elfogadását a köznevelési intézményekben.

Állásfoglalás a pedagógus bérekről:


ITT OLVASHATÓ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.