2016. december 17., szombat

AZ ISKOLAÉRETTSÉG FOGALMA

BEZZEGANYA BLOGJA
Szerző: Nagy Éva
2016.12.16.


A gyerekek (és szüleik) életében fontos mérföldkő az iskolakezdés, ezért érdemes megfelelően felkészülni rá. Sokak számára a felkészülés elsősorban tájékozódást jelent, ehhez kívánok segítséget nyújtani az alábbiakban négy részes írásommal.

Az első részben összeszedtem, milyen kérdések mentén kell egyáltalán tájékozódni és honnan gyűjthet a szülő információt ezekkel kapcsolatban. Ezt követően az iskolába lépéssel kapcsolatos jogi szabályozási környezetet tekintettük át röviden, hiszen ez egy olyan keretet ad ennek az érzelmekkel sokszor nagyon erősen átitatott kérdésnek, ami fogódzót és korlátot is jelenthet, de mindenképpen alapjaiban meghatározza, mit is tehetünk. A harmadik részben pedig az iskolára való érettség vagy felkészültség fogalmát tekintjük át. Az utolsó részben pedig az iskolaválasztásról írok abból kiindulva, hogy mi is az, amit a gyermeknek meg kell az iskolában tanulnia és ebből következően mit nyújtson az iskola?

III. rész

A gyerekek óvodáskoruk végén egyre inkább megváltoznak viselkedésüket és gondolkodásukat tekintve is. A játékközpontú gyereki világból egy tanulásra, fejlődésre nyitott, másokat is figyelembe venni és alkalmazkodni képes kis emberré válnak, ezért ehhez a változáshoz igazodva a gyerekek ebben az életkori szakaszban mennek iskolába.

Az iskolaérettség egy komplex pszichológiai állapotot jelöl, amely tartalmát tekintve a következő területeket jelenti:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.