2016. december 15., csütörtök

NE TITKOSÍTSÁK A METRÓ ÁLLAPOTÁT, HANEM JAVÍTSÁK MEG!

KETTŐS MÉRCE BLOG
Szerző: DIÓSZEGIHORVÁTHNÓRA
2016.12.15.


Az utasbiztonság „nem rossz”, az üzembiztosság „nem jó”. Tessék, nincs itt semmi látnivaló, tessék felszállni nyugodtan a metróra (bármelyikre). Tarlós István ajánlásával.

De most komolyan. 30 évre titkosítják a metrókocsik állapotáról szóló információkat (is). Nemzetbiztonsági, bűnüldözési és bűnmegelőzési okokra hivatkozva. Ettől kéne nyugodtnak lennünk?

Nyilván fontosak a nemzetbiztonsági szempontok – annyira, hogy az erre vonatkozó információkat „legfeljebb” 30 évre titkosítani kell. Sajna az utasbiztonsági szempontok már nem ennyire fontosak, különben nem kéne minden héten legalább egy, de mostanában inkább 4-5 hírt olvasni arról, hogy valamelyik metró éppen áll, füstöl, egyszer tán még a Holdra is megpróbál elrepülni. Valójában azonban iszonyatosan felháborító az, hogy ezzel a sunyi trükkel próbálják meg állítólag felelős döntéshozók elsikálni azt a problémát, hogy valójában a fejünkre rohad a metró. Nem, attól, hogy titkos lesz a metrókocsik állapota, azok a metrókocsik még nem javulnak meg. Viszont legalább lehet lapítani a fűben, meg a nemzetbiztonsági szempontokra mutogatni, amikor legközelebb felelősöket kéne keresni. És akkor arról már ne is beszéljünk, hogy annak a bűnnek a megelőzésében vajon mennyit segít egy titkosítás, hogy hagyták ennyire szétbarmolódni a budapesti tömegközlekedés alappilléreit?

Aki szorult már be a metróba (kérdezném Tarlós főpolgármester urat, érte-e már őt ilyen megtiszteltetés?), az pontosan tudja, hogy a metróba, pláne mondjuk egy füstölő metróba beszorulni rohadt szar dolog. Ilyenkor az ember nem azon morfondírozik, hogy vajon van-e bármiféle nemzetbiztonsági oka annak, hogy senki sem mer kiállni, és elmondani, hogy ezeket a metrókocsikat bizony fel kéne újítani. És amikor az ember csak áll és a metrópótlóra vár (jegyezzük meg, Budapest a világon az egyetlen hely, ahol a föld alatti közlekedést hajóval is tudják pótolni – ami orkánerejű szélben például frenetikus élmény…), akkor nem az érdekli, hogy miféle fenyegetettsége lehet ezeknek a nyavalyás metróknak, hanem azt akarja tudni, hogy mégis miért áznak be, és miért nem lehet ezen a problémán segíteni. És amikor összeütközik véletlenül két metró… Na, akkor aztán meg pláne kurvára nem érdekel senkit, hogy mit vizionál az Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, csak az, hogy mégis miért nem hullanak ilyenkor fejek, és miért nem kér legalább bocsánatot a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), és miért nem kezdődik AZONNAL egy teljes körű felújítás...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.