2017. június 15., csütörtök

A MI ADÓFORINTJAINKBÓL FINANSZÍROZZA A FIDESZ AZ ELNYOMÁSUNKAT

KETTŐS MÉRCE BLOG
Szerző: JÁMBORANDRÁS
2017.06.15.


A héten az Index arról írt, hogy a Ripost nevű, Habony Árpád tulajdonában álló bulvárújság hirdetési bevételeinek 97%-át teszik ki az állami cégek és a kormány hirdetései. Korábban a Pestisrácok főszerkesztője mondta el, hogy bevételeik több 70-80%-a érkezik állami hirdetésekből, az adófizetők pénzéből. Míg a kormánypárt a Népszabadság bezárásakor piaci viszonyokra hivatkozott (azóta kiderült, hogy tavaly a bezárás ellenére nyereséges volt a Népszabadság Zrt.), saját propaganda termékeinél még csak nem is ügyel arra, hogy megéljenek a piacról.

A Ripostban elhelyezett kormányzati hirdetésekre 100 millió forintot költött 2016-ban a magyar állam az adófizetők pénzéből. Tehát egy olyan folyamatot láthatunk, amiben mi dolgozunk és adózunk, miután a kormány az adónkból a Fidesz médiát fizeti azért, hogy kampányidőszakban befolyásolja a véleményünket, hogy aztán ebből a pénzből kampányon kívül is tömhessék a fejünket. Az összeg pedig tíz-, ha nem százmilliárdokban mérhető.

Hogy pontosabban értsük, miről van szó, míg a kormány utasítására csak az MVM 500 milliót ad puszira a CÖF-nek, a Ripostnak 597 millió forint esik le állami hirdetésekből, addig az MSZP 2014-es szavazatai alapján 417, a Jobbik 476 millió forint állami támogatást kap. Az MSZP teljes költségvetése, amelyből minden tevékenységét finanszíroznia kellene, körülbelül háromszorosa annak a pénznek, amit csak az MVM adott a Békemenetet szervező CÖF-nek. A Jobbik mint párt pedig kevesebből gazdálkodik, mint a Fidesz-média egyetlen újságja, a Ripost...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése