2017. június 18., vasárnap

ORBÁN ÉPP MEGBUKTATJA TARLÓST

MAGYAR NARANCS - LIBERÁLIS SZEMMEL - REPUBLIKON BLOG
Szerző: Király Dávid
2017.06.18.


A főpolgármester azt mondja, őt már nem érdekli…

Annak ellenére, hogy a 3-as metró fejújítása az elmúlt és a következő évek legfontosabb budapesti beruházása, a projekt a kormányzat arroganciája és a főváros vezetésének harmatgyengesége miatt az elmúlt hetekben méltatlanul nevetségessé vált. Miután Orbán Viktor meghívta a kormányülésre Tarlós Istvánt, akit végül a metrófelújításhoz szükséges többletpénz nélkül küldött vissza a Városházára, a főpolgármester olyan döntéseket hozott, amelyeket nehéz komolyan venni.

A tények:
  1. A kormány – a főváros által megadott mérnökárak alapján – 137,5 milliárd forintban határozta meg a metrófelújítás árát, és ennél annak ellenére sem hajlandó egy fillérrel sem többet adni, hogy a rendelkezésre álló keretet jócskán (30-40 milliárd forinttal) meghaladó ajánlatok miatt a főváros immár a harmadik tenderét bukja be.
  2. Még a vártnál drágább ajánlatok is csak a metró fapados felújításához elegendőek, a főváros ugyanis már rég lemondott a teljes vonal akadálymentesítéséről, illetve az elavult és korszerűtlen biztosítóberendezések cseréjéről, ez utóbbiakat is csak felújítaná.
  3. Mivel a metró régebbi, kritikus állapotú déli és középső szakaszainak felújítására beérkezett ajánlatok annyira drágák, hogy a főváros nem tudja őket kezelni, a beruházást a legkevésbé régi és a többihez képest jobb állapotú északi szakaszán kezdik meg, tehát fordítva, mint az szakmailag indokolt lenne.
  4. A városvezetés a teljes felújításhoz olyan maradványpénzeket próbál előrángatni, amelyek felhasználásához uniós engedély kell, de ez egyelőre nincs.
  5. Apropó, Európai Unió: a projekt EU-s támogatásához szükséges pályázatot a kormány még be sem adta Brüsszelnek.
  6. Mindeközben a vonalra sorban érkeznek Oroszországból a korszerűtlen, még klímával sem rendelkező felújított metrószerelvények, amelyek az első vonatok márciusi forgalomba állítása óta szinte többet álltak a kocsiszínben műszaki hibák miatt, mint amennyit utasforgalomban töltöttek, viszont legalább sokba kerülnek...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése