2017. július 6., csütörtök

ÉLETVESZÉLYES AZ M7-ES AUTÓPÁLYA (TAPASZTALAT)


IFL GAZDASÁG BLOG
Szerző: Szarvas Norbert
2017.07.05.



Nagyon szeretném, ha ez mindenkihez eljutna!

Drága autós kollegák!

Pár órával ezelőtt a M7-es autópályán jöttünk haza Balatonról Budapestre, két napja a távot fordítva tettünk meg. Most olvasom, hogy ahol eljöttünk, ott most 5-ös karambol miatt helyszínelés folyik személyi sérüléssel...

NEM csodálom! Vagyis inkább azt csodálom, hogy nem percenként történik egy koccanás az autópályán. Mintha a római birodalom gladiátor vermébe csöppennénk, ahol a farokméregetőtől kezdve, a gladiátoron keresztül a szende szüz kislányig mindenki képviselteti magát...

Elmesélem miket tapasztalatam (és ezeket nem egyszer, hanem végig a több száz kilométeren keresztül...)

1. Letolnak a pályáról


És komolyan mondom! Az esetek 90%-ában konkrétan BMW-s autó érkezett belső sávban a seggembe "kiló 60-nál" (mármint én "kiló60") és rezzenéstelen arccal konkrétan fél méterre tolta a kocsim hátulját, hogy húzzak le a külsőbe! Ezt akkor is megtették, amikor a külső sávban kialakult egy hosszabb szakaszon a folyamatos és rendkívül szoros autósor, tehát esélyem nem volt elmenekülni...

Már amiatt kifejezetten bizsereg ilyenkor az öklöm, hogy egy kiló30-as táblánál "kiló60-al" közlekedve hogy van bárkinek pofája letolni a másikat?

Másrészt miért gondolja a retardált gyökér, hogy egy tankban ül, aminek nem lehet baja? Az ilyen gyökér nem hallott még a féktávolságról? Hova a búbánatos szempillába fékezne, ha mondjuk nekem be kell lassítanom az előttem közlekedő miatt? Ez konkrétan életveszélyes.

2. Féktávolság és nem udvariasság

Kezdem azt hinni, hogy az emberek nem igazán hallottak a féktávolságról. Én mindig ügyelek erre, hogy legyen "hely" az elöttem levő és köztem. Na nem azért, hogy a parasztja a másik sávból "éppenhogy" beférjen, hanem azért, hogy bármilyen hirtelen sztori esetén legyen hangyaf@sznyi esélyem a balesetmentes kikerülő manőverre...

3. Akkor is megpróbálnak letolni, amikor dugó van

Kicsit rugózva az első ponton, a parasztja nem csak akkor akar letolni mindenkit, amikor folyamatos közlekedés gyanúja áll fenn. Jön kiló80 felett, már 500 méterre látja, hogy valamiért lelassult a sor, villognak a fékjelzők, de ő nyugodtan nyomja a gázt, majd megsértődve nyom egy satuféket, amikor beérkezik a sor végére és durcásan a másik seggébe áll, hogy húzzon le a p@csába onnan, mert megjött Mózes és nyílik a tenger.

Az ilyen elgondolkozik azon, hogy oka van annak, ha kialakul egy dugó az autópályán és onnan akkor sincsen hova menekülni, ha megérkezett a falu bikája, akinek halaszthatatlan dolga van?

4. Index nem alapfelszereltség


Nem bírom megérteni, hogyan nincsen félelemérzete az embereknek, amikor index nélkül változtatnak hirtelen felindulásból sávot a sztrádán... K@rvára balesetveszélyes, amikor te érkezel a saját sebességeddel és a másik sávból (általában) alacsonyabb sebesség mellett hirtelen eléd kerülnek.

5.A szüttyögők

Azt hiszed, hogy csak a gyorsan hajtva okozhatsz balesetet? Akárhogyan próbálják bizonygatni, sosem a kiló60-al közlekedőkkel van baj, ha azok odafigyelve, kultúráltan, követési távolságot betartva közlekednek...

Ha semmi nem indokolja, akkor kutya kötelességed 130-as táblánál 120-130-al közlekedni, ugyanis a másik elvtárs jogosan számít tőled erre. Ehhez képest megérkeznek a hétvégi autósok, vagy (jellemzően) azok a nők, akik félnek 100 felett menni.

Ha picit belegondolunk, akkor egyrészt a külső sávban szüttyögő 100-as miatt a belső sáv indokolatlanul bedugul, hiszen minden normálisan közlekedő autós rákényszerül a belső sávos kitérő manőverre!

Ennek kevésbé szofisztikáltabb esete, amikor a szüttyögő belekezd egy másik szüttyögőt megelőzni a belsőből. Egyik megy 100-al, a másik 110-el, mindezt a 130-as táblánál... Ezt megcsinálja Székesfehérvárnál, amit még Budapesten is érezni fognak, hiszen mindenki másnak be kell lassítania emiatt és egy halmazati belassulás veszi kezdetét.

6. Szüttyögő, aki előz és nem nézi a visszapillantót


Hihetetlen, hogy vannak, akik képtelenek felmérni a másik sávban érkezőnek a sebességét. Van az az élethelyzet, amikor egyszerűen képtelen úgy besorolni a belsőbe a másik autó, hogy az egyből felvegye a ritmust (sebesség vagy távolság miatt). Ilyenkor ne kezdjél bele baszki a besorolásba, mert az érkezőt erőteljes fékezésre kényszeríted és nem tudhatod, hogy az érkezőnek a seggébe van e éppen egy másik ügyeletes díszfasz, aki mindent elkövet, hogy koccanjanak...

Ha ebből a videóból sem érted meg, akkor add vissza a jogosítványodat!...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.