2017. július 22., szombat

VAN MAGYAR CÉG, AMI 3 MILLIÓT FIZET, HA EGY HACKER FELTÖRI A RENDSZERÜKET

FORBES.HU
Szerző: ZSIBORÁS GERGŐ
2017.07.21.


A BME-n ott ülnek a kibervédelem Hosszú Katinkái, sőt, több magyar cég is fizet azért, ha valaki hibát jelez neki. 

A magyarok ott vannak a kiberbiztonság élvonalában – több csapatot és nemzetközi szinten jegyzett szakembert mutattunk be Forbes Next c. különszámunkban is (a magazin és a különszámok digitálisan a Forbes Magyarország appon keresztül érhetőek el, itt, a Forbes.hu-n ezeket nem publikáljuk, a Next még kint van a standokon is). Érdemes ezeket a sztorikat elolvasni – pláne az elmúlt napok történései után.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a T-Systems Magyarország Zrt. a vizes vébére időzítve indította el online jegyértékesítési rendszerét nem sokkal a megnyitó előtt. Azóta kiderült, hogy a rendszer több sebből vérzik, egy 18 éves diák például 50 forintért tudott bérletet venni. A hobbi hacker etikusan járt el, a problémát azonnal jelezte a közlekedési társaságnak, majd miután újabb hibát talált, ismét levelet írt. A cég nem válaszolt, végül kiderült, a T-Systems feljelentést tett ismeretlen tettes ellen, a BKK szerint kibertámadás érte a rendszerüket. A két társaság azóta közös közleményt jelentetett meg, mint mondták, kötelességük volt feljelentést tenni, és azt ismeretlen tettes ellen tették. A közlemény oka, hogy a készenléti rendőrök éjjel az ágyából kirángatva vitték el a jóhiszemű 18 évest – tudta meg a 24.hu.

Egyáltalán nem példanélküli, hogy a nagyvállalatok díjazzák azt, aki feltöri a rendszerüket és ezt jelzi – több IT cég egyenesen versenyt hirdet, több tízezer dolláros jutalommal. Ez ugyanis még mindig olcsóbb egy cégnek, mintha tényleg támadás éri egy biztonsági rés miatt, és adatokat veszt, nem is beszélve a reputációról.

Nemcsak a nemzetközi nagy cégekre jellemző ez a gyakorlat...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.