2017. augusztus 12., szombat

41-ESSEL A BUDAI SZUPERKÓRHÁZBA? AZ EZÉRT ERŐS LENNE

ÁTLÁTSZÓ - ÍGY ÍRNÁNK MI BLOG
Szerző: alkotmanyjogaszok
2017.08.12.


Az ésszerűtlen döntés-előkészítés állatorvosi lovainak Kincsemje, de minimum Overdose-a nyerített fel a héten, amikor a Magyar Időkből megtudhattuk, hogy Újbuda villamos-összeköttetést kér, és akár kaphat is a dél-budai kórházberuházáshoz. Hogy mi ezzel a baj? Az, hogy nem véletlen, hogy az új kórház kijelölt helyszínére eddig sem tervezett senki vonalas közlekedési összeköttetést.

A Magyar Idők szerdai száma írt arról, hogy villamoskapcsolat “épülhet ki” a tervezett dél-budai egészségügyi központhoz. A XI. kerületi önkormányzat ugyanis a lap információi alapján azzal a megjegyzéssel adta át térítésmentesen a Dobogó városrészben lévő ingatlanait, hogy az ott megvalósuló szuperkórházhoz korszerű, nagy kapacitású kötött pályás elérhetőséget biztosítanak. A Magyar Idők hozzátette, hogy “a városrészhez a Kelenföldi pályaudvar-Etele tér villamos-végállomások – 19, 49, és a közeljövőben az 1-es -, valamint a 41-es járat kamaraerdei vonala van közel, leginkább ez utóbbi meghosszabbítása képzelhető el”. Szerencsére a cikket részleges visszavonulás követte: a fővárosi kórházfejlesztésekért felelős miniszteri biztos egy gyors nyilatkozatban jelezte, hogy “messze nincs döntési helyzet, ez egyelőre egy megvizsgálandó lehetőség”.

Hogy nincs döntési helyzet, az egészen biztos, de mi emellett azt is valószínűnek tartjuk, hogy nem is lesz soha ebben a kérdésben valódi döntési helyzet. A kórházberuházás dobogói, az őrmezői lakóteleptől párszáz méterre, az M1-M7 közös kivezető vége közelében fekvő helyszínére ugyanis tökéletesen ésszerűtlen lenne villamosvonalat kiépíteni.

A dolgok optimális menete természetesen az lett volna, hogy a kormány a helyszín kijelölésének mérlegelése során eldönti, hogy szükségesnek lát-e közvetlen villamoskapcsolatot a kórház számára. Ha igen, akkor eleve olyan helyszínt jelöl ki, ahol ez biztosított vagy a meglévő közlekedésfejlesztési tervek alapján biztosítható. Utóbbi tekintetében messze nem kellett sötétben tapogatózni, hiszen a főváros 2030-ig érvényes közlekedésfejlesztési startégiája, a Balázs Mór-terv elég jó alapot ad a tervezéshez. Márpedig ez a stratégia – érthető módon, hiszen most készült el az elmúlt évtizedek legnagyobb villamosvonal-fejlesztéseként a budai fonódó villamoshálózat kiépítése – csak az 1-es villamosvonal Etele térig terjedő meghosszabbítását és a fogaskerekű Széll Kálmán térre való levezetését szerepelteti budai fejlesztésként...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése