2017. augusztus 3., csütörtök

BANKKÁRTYÁVAL A CSŐD IS MEGÚSZHATÓ?

AZ ÉN PÉNZEM BLOG
Szerző: Az Én Pénzem
2017.08.03.


A Green Holidays károsultjai közül többen már az első pillanattól azt emlegették, hogy mivel a Malév csődjénél jól működött a kártyás visszatérítés, ennek be kell lépnie most is. A helyzet azonban – derítette ki az Azénpénzem.hu – közel sem ennyire egyszerű. Sőt, nagyon valószínű, hogy ez az út most nem igazán járható.

A Green Holidays mostani esete számos kérdést vethet fel (erről részletesen itt írtunk). A kezdeti bíztatások után végül még az utat ettől az utazási irodától csomagban vásárlók is legfeljebb befizetett pénzük feléhez juthatnak hozzá. Több olvasónk így most már elég türelmetlenül kérte, nézzünk utána, hogy mi a helyzet a kártyával fizetők pénzvisszatérítésével (chargeback) kapcsolatban. Meglehetősen hosszú és keserves próbálkozás után írhatunk most végre erről.

Elsősorban jó tisztázni, pontosan mi a chargeback. A kártyakibocsátó bankja akkor kezdeményezi ezt a tranzakciót, ha a kártyabirtokos ügyfele vitatja a tranzakciót, és az érvényes szabályok alapján megállapítható, hogy a követelés visszaterhelhető az elfogadóra, vagyis a vállalkozásra. Amennyiben tehát a vásárló bankkártyával rendezte a számlát, és úgy érzi, nem azt az összeget vonták le tőle, vagy nem kapta meg a terméket, vagy szerinte nem is vásárolt ilyen összegért, a saját bankjában eljárást indíthat, és visszakövetelheti a pénzét.

Jól látszik tehát, hogy az ilyen eljárás alapvetően nem csődök esetén tekinthető járható útnak. Logikus azonban, hogy ez mégis szóba kerül a Green Holidays károsultjai között, és terjed már az egyéb utakra befizetők körében is. Mindazok ugyanis, akik bankkártyájukkal vásároltak Malév jegyet, a légitársaság csődje után a repülőjegy teljes árának visszatérítését kezdeményezhették a bankkártyájukat kibocsátó banknál. Erről 2012 februárjában a Magyar Bankszövetség tett közzé tájékoztatót...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése