2017. augusztus 2., szerda

KÁLOMISTA-, ÉS HABONY-KÖZELI CÉGEK MILLIÁRDOKÉRT GYÁRTANAK MŰSOROKAT A KÖZMÉDIÁNAK

444.HU
Szerző: Rényi Pál Dániel
2017.08.02.


Törvényi kötelezettsége az MTVA-nak nyilvánosságra hozni minden olyan szerződést, amelyet a közmédia 5 millió forint feletti értékben köt meg. Ezeket a szerződéseket a vagyonkezelő honlapján hozza nyilvánosságra egy időről időre aktualizált dokumentum részeként. 

A legutóbbi frissítés szerint idén is főként a Fidesszel illetve kormánnyal közeli kapcsolatot ápoló médiavállalatok, gyártócégek és egyéb beszállítók nyerték el, illetve kapták meg a legjövedelmezőbb megbízásokat. Az egyik legsúlyosabb tétel a listán

az Új Média és Teletext Szolgáltató Kft. 1,2 milliárd forintos szerződése az MTVA online felületeinek kezelésére, szerkesztésére, adások magyar nyelvű feliratozására,

továbbá "speciális szolgáltatások, és műsorkészítési tevékenység ellátására". Az árazás elrugaszkodottnak tűnik, ráadásul a megbízott cég maga is az MTVA tulajdonában áll, és már korábban is volt gyanúsan kiszervezett megbízatása.

A Direkt36 2016 tavaszán tárta fel, hogy a közmédia legbefolyásosabb tanácsadója, a nagyobb döntésekben kompetens Várhegyi Attila cége, a Magyar Híradó Kft. 120 millió forintért 110 darab egyforma domaint és weboldalt adott el az Új Médiának. Az ügyben nyomozás indult, természetesen vádemelés nélkül.

Közérdekű adatigényléssel fordultunk az Új Médiához a szerződés nyilvánosságáért, mivel őket nem terheli ugyanaz a nyilvánosságra vonatkozó kötelezettség, ami az MTVA-t, és jó eséllyel továbbították a megbízást. Nem látszik életszerűnek, hogy egy olyan állami cég üzemelteti a közmédia online felületeit évi 1,2 milliárdért, amelynek a honlapja így néz ki...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése