2017. április 20., csütörtök

CSAK EGY ÚJABB RENDSZERVÁLTÁSSAL LEHET MEGDÖNTENI ORBÁN HATALMÁT - TÖLGYESSY

KLUBRÁDIÓ 92,9 MHz
Szerző: Klubrádió
2017.04.20.




Hallgassa meg
Hallgassa meg

Az akadémiai világ és a jogász társadalom érdekeit is megsértette Orbán Viktor a CEU-t ellehetetlenítő törvénnyel – mondta a Klubrádió reggeli műsorában Tölgyessy Péter alkotmányjogász. Az SZDSZ és a Fidesz korábbi politikusa szerint, a miniszterelnök emellett megsértette a nyugati világot ismerő fiatalokat is, ezt mutatják az elmúlt hetek tüntetései is.
A megosztott ellenzék miatt kevés az esély a kormányváltásra – mondta az alkotmányjogász, aki szerint a nemzetközi helyzetnek is meg kellene változnia az Orbán kormány bukásához.

Az egykori politikus úgy látja a közjogi szerkezet Fidesznek kedvező átalakítása, amihez hozzátartozik például az alkotmánybíróság szétverése is, csak egyik oka annak, hogy nehéz leváltani a kormányt. A másik ok, hogy az ellenzéknek az "Orbánozás" mellett nincs igazi víziója az országról – fogalmazott Tölgyessy Péter.

A politikai elemző úgy fogalmazott, hogy ez a rendszer nem olyan, mint az orosz rendszer. Hozzátette, hogy ez nem diktatúra, ahol elvileg van hatalmi váltógazdaság, de ezt korlátozzák.

A politikai ellenzék tudja, hogy csak rendszerváltás lehetséges, ahol a magyar miniszterelnökkel együtt a rendszere is bukni fog. Orbán Viktor is érzékeli ezt és egy pici esélyt sem akar adni a kormányváltásra, mert sosem tudni, hogy miből lesz a bukás. Ezért kell szűkítenie a hatalomváltás elvi lehetőségeit - tette hozzá...

ORBÁN NEM ADJA FÖL

GÉPNARANCS 
- BANÁNKÖZTÁRSASÁG BLOG
Szerző: Andor Mihály
2017.04.19.



Mégiscsak meg kellene felezni azokat a fránya gimnáziumokat!

Ha egyszer Orbán Viktor elhatározta, hogy hatalma megtartása érdekében Magyarországból cselédországot csinál, akkor nem adja föl. Ha ehhez az kell, hogy lebutítsa az országot, akkor lebutítja. Ha a lebutításhoz az kell, hogy szűkítse a társadalmi mobilitást, és ezzel egyfajta kasztrendszert vezessen be, akkor szűkíteni fog és bevezetni. A mobilitás szűkítésére három évvel ezelőtt azt találta ki, hogy meg kellene felezni a gimnáziumi férőhelyek számát. Az ötlet elég nagy fölzúdulást keltett, ezért elaltatta. Úgy gondolta, hogy a társadalomrombolást olyan kisebb sebességre kell állítani, hogy észre se vegyék. A kasztrendszer kialakításához jó megoldásnak tűnt egy lassú, sunyi, lopakodó módszer, a gimnáziumok átjátszása az egyházaknak.

Ment, mendegélt a dolog, 2010 és 2016 között az állami gimnáziumok száma 15, tanulóiké 18 százalékkal csökkent. Közben az egyházi gimnáziumok száma 63 százalékkal emelkedett, de diákot nem tudtak ugyanolyan ütemben szerezni. A tanulólétszám csak 22 százalékkal nőtt. Ezzel párhuzamosan, Orbán lebutította a szakképzést is. A szakiskolának nevezett ipari tanuló iskolákból kivette a közismereti tárgyakat, és a továbbtanulásra alkalmas szakközépiskolákat átalakította a továbbtanulást lehetetlenné tevő szakgimnáziumokká.

De mivel türelmetlen ember, egy idő múlva valószínűleg nem bírta ezt a tötyögést, túl lassúnak tarthatta az átalakulást. Mégiscsak meg kellene felezni azokat a fránya gimnáziumokat, mert így még sok-sok évig a kívánatosnál több gondolkodni és továbbtanulni képes egyed jön ki belőlük. De hát felezésről szó sem lehet, az a szó már lejáratódott, ideges lesz tőle a nép. Valami mást kell kitalálni!

Hát kitalálták a kötelező gimnáziumi felvételit. Felvételi eddig is volt, de ez azt a célt szolgálta, hogy az iskolák a sok jelentkező közül kiválaszthassák, kikkel töltik fel a meglévő férőhelyeket. A kötelező felvételivel viszont a kormánynak lehetősége nyílik arra, hogy meghatározza a minden iskolára érvényes ponthatárt. És minden statisztikai eszköz a kezében van ahhoz, hogy a felvételi ponthatárt ott húzza meg, ahol csak fele annyi gyerek éri el, mint ahányat eddig gimnáziumba fölvettek. Közben a „felezés” vagy a „létszámcsökkentés” szó használatát meg fogják tiltani újságjaiknak, rádióiknak, televízióiknak, hivatalnokaiknak és pártfunkcionáriusaiknak. Minden propagandistájuk a gimnáziumi színvonal emeléséről fog zengedezni.

Ha ez megvalósul, akkor gyerekek tízezreinek veszik el a reményét a társadalmi fölemelkedésre, és arra, hogy húszéves korukig megtalálják a képességeiknek és vágyaiknak legmegfelelőbb iskolázási stratégiát...


7 FONTOS MONDAT A TÖMEGTÜNTETÉSEK EGYIK VEZETŐJÉTŐL

B1 BLOGCSALÁD
Szerző: Mr Flynn Rider
2017.04.20.


Varga Gergő az egyik tüntető, akit Gulyás Mártonnal együtt közmunkára ítéltek a köztársasági elnöki hivatal megdobálásáért, a rendőrség úgy bánt vele, mint egy köztörvényes, veszélyes bűnözővel.

A tüntető azt mondta a Magyar Narancsnak, hogy olyan helyzetbe került a Fidesz és az ország, hogy a Fideszt már nem lehet a választásokkal elzavarni.

7 fontos megállapítás, ami az interjúban lehangzott:


1. Úgy nem lehet tüntetni, hogy közben próbálunk észrevétlenek maradni,


mert akkor az annyi, hogy azt mondom, ezzel nem értek egyet, de ezt egy Facebook-kommentben is le lehet rendezni.

2. A NER koffeinmentes sztálinizmus.


A mai magyar állam nem egy állam, csak annyit tesz, hogy az uniós pénzeket megpróbálja elosztani, az adófizetők pénzét pedig a saját zsebe felé irányítani, emellett finanszíroz egy médiavalóság-kreáló gépezetet, amivel a konszenzust megpróbálja megalkotni és felmutatni, hogy van. És ennyi. Ezek lopnak, és mivel semmilyen értelmes politikai tevékenységük nincs, nagyon cinikus módon gyűlöletet szítanak... Ez nem egy állam. Ez nem értünk van, hanem ellenünk.

3. Ha a lex CEU megvalósul, akkor az ország átlép az autokráciába.

A lex CEU szimbolikus ügy lett abban a tekintetben, hogy nem oktatási ügy. ... Ha ezt át tudja verekedni a NER, akkor nincs visszaút, onnantól kezdve ez tényleg egy autokrácia. Nagyon sok ember érezte szerintem ugyanezt. Nyolcvanezer ember nem csak a CEU-ért állt oda...

ELSZÁMOLTATÁST!

CSEPELIEK BLOGJA
Szerző: Horváth Gyula
2017.04.20.


...A 2010 utáni fülkeforradalom lényege éppen abban áll, hogy olyan rendszert hoztak létre, amelyikkel szemben nem lehet fellépni a jogállami eszközökkel. A forradalmiságuk ugyanis abban van, hogy gátlástalanságukat és aljas harácsolási vágyukat törvények meghozatalával előzőleg alátámasztották.

A jog és a demokrácia írott szabályai alapján lehet, hogy a cselekedetük nem számon kérhető, de az igazságérzetet alaposan sérti. Az emberek igazságtalannak tartják, hogy

a magántulajdonná alakított közvagyon (amit lopásként fog fel) ott maradhasson a fideszes (Voldemort) nagyuraknál akkor is, ha demokratikus alapú rendszerváltás következik, majd be. Úgy vélik, hogy a demokrácia nem lehet olyan naiv, (éppen azzal, hogy nem lép fel ellene, nem szankcionálja) hogy hagyja, olyan rendszerek kiépülését, amik a demokrácia megsemmisítésére törekszik. Mert az orbáni, erdogáni rendszer megcsúfolja a demokráciát. Nekimegy a sajtószabadságnak, kikezdi a szólásszabadságot, megfélemlíti, gyűlöletbe, és szegénységbe kergeti az állampolgárait. A hatalma érdekében monopolizálja a tájékoztatást, és nem a valóságnak, hanem a hatalmi érdekeinek alávetetten félretájékoztatja a közvéleményt. Centralizált, így az összes piaci szereplőnél erősebb gazdasági erejével és a törvényalkotás páratlan képességével ellehetetleníti a hatalom ellenőrzésére és a társadalom riasztására szolgáló intézményeket. Ezek aztán nem a nép érdekei szerint ténykednek, hanem a hatalom érdekeit jelenítik meg.

Ezzel a „forradalmi” módszerrel érhető el, hogy a hatalom a nép háta mögött és tudta nélkül lop! Az Európai Unió, és a multinacionális nagyvállalatok, meg sorban oldják le a gatyát előttük. Látják ugyan, hogy ami Magyarországon van az nem demokrácia, de nem találják a jogi alapokat ahhoz, hogy egy ilyen faramuci helyzettel szembe fellépjenek. Ezért úgy tesznek, mintha jogállami működést látnának és próbálnak megfelelni a hatalom elvárásainak. A hazai értelmiség egy része is képes az alkalmazkodás öt évtizede elhagyott módszereit újrahasznosítani, és képes egyik napról a másikra parancsszóra irányt, és véleményt váltani. (Mert van az a pénz!)

Hol erőszakkal, hol fenyegetéssel, hol egyszerűen törvényalkotással einstandol a hatalom! Közvagyon elemeit, nemzetközi pénzeket, adományokat, megtakarításokat, de előszeretettel a polgárok megtetsző magántulajdonát is! És mivel nem buták, (hanem aljasak) úgy teszik, hogy mielőtt rátennék a kezüket valamelyik jószágra, intézményre, először törvényt hoznak rá! Tehát a maguk hozta törvény értelmében és hatálya alatt cselekszenek! Mind ezt a legnagyobb lelki nyugalommal, mert büntethetetlenek! Vagyonaikat a szerzés alatt érvényben lévő törvényeknek megfelelően szerezték!

A demokráciák történetében egyszer volt emlékezetem szerint olyan, amikor nem jelenthetett mentséget az ország törvényeire való hivatkozás. Ez a második világháborút követő elszámoltatás volt. Az azóta is rengeteg bírálat és vita kereszttüzében álló bíráskodás egy magasabb rendű törvény, az emberiesség alapeszméjének általános érvényére és az emberi jogokra épült. Egy hasonló alapelvi értelmezés és szabályozás talán szükségessé válik ahhoz, hogy az aljasságot ne csak a nép megvetése, hanem a jog szankciói is követhessék. Így valószínűleg nagyobb visszatartó erővel is rendelkezne
.

ITT OLVASHATÓ

HOGY SAJÁTLÁB SVÁJCBAN TANULHASSON, A TE KÖLYKÖD MEG TRÁGYÁT LAPÁTOLJON ÉLETE VÉGÉIG MÉSZÁROS FÖLDBIRTOKÁN

KOLOZSVÁRI SZALONNA
- DÜHÖNGŐ, ORDÍTOK BLOG
Szerző: Swan Edgar
2017.04.20.


Szépen, választékosan, finoman kell fogalmazni, nehogy az érzékeny országlakó lelke sérüljön. Nem szabad káromkodni, mert a stílus maga az ember. Nem lehet indulatosan írni, mert az uszítás, gyűlölködés és fröcsögés. Higgadtan, semlegesen, távolságot tartva, lehetőleg röviden, mindenki szempontjait és érzékenységét szem előtt tartva, hárfazene kísérettel kell belesuttogni a langyos tavaszi estébe: lehetséges, hogy baj lesz. Talán nem fog minden úgy alakulni, ahogy azt a kormány mondja, bár én szeretek mindenkit, aki hetedik éve hatalmon tartja a rendszert, mert felebarátaim ők nekem. De azért mintha nem mindenki lenne elég körültekintő, amikor a jelenünket és jövőnket érintő döntéseket meghozzák. Mintha baj lenne.

Mintha kurvanagy baj lenne. A kormány (mi így nevezzük a bűnszervezetben elkövetett országrombolást, mert azt gondoljuk, hogy így kell nevezni) nem csak felülről veri szét szaros szívlapáttal az oktatást és vele az ország jövőjét, hanem az alapjait is bontja. És tudom, a hívek többsége nem érti, mi a büdös franc bajom van nekem ezzel, hiszen ő maga is iparit végzett és milyen szépen elvan ezzel most is. Szorgosan dolgozik, hatvanhárom éves korára ki is tudja nyögni a lakáshitel utolsó részletét, minden vasárnap templomban van, más kulturális éhség nem is gyötri. Nem jár színházba, koncertre, múzeumba, amúgy is messze van a legközelebbi nagyváros, ahol ilyesmi létezik, de egyébként sincs erre se ideje, se pénze, se igénye. Igen, leírtam az átlag Fidesz szavazót.

Nincs ezzel nagyobb baj, távolról sem kell mindenkinek agysebésznek, vagy filozófusnak lenni. Ha Orbán Viktor és bandájának tervei megvalósulnak, nem is lesz mindenki agysebész és filozófus, az hétszentség. Csak a tehetősek kölykei fognak eljutni odáig, hogy esélyük legyen továbbtanulni. És nem, rohadtul nem az orbánfóbia beszél belőlem. Nem gyűlölöm Orbánt. Megvetem, végtelenül kártékony, hataloméhes, telhetetlen, embertelen, torz és beteg személyiségnek tartom, de nem gyűlölöm. Azt viszont gyűlölöm, amit csinál és gyűlölöm, hogy megteheti.

Szétveri a CEU-t, rendben. A magyar felsőoktatást már amúgy is nagyjából romba döntötte, talán a CEU az egyetlen, ahová még nem sikerült benyomni a saját jó elvtársát, még nem sikerült a saját befolyása alá gyűrni az egyetemet. Mert Magyarországon az egyetemi autonómia megszűnt. Szinte tiltakozás nélkül. A felsőoktatásból folyamatosan szivattyúzza ki a pénzt a rezsim, az oktatás színvonala csökken. Egyre kevesebb család engedheti meg magának, hogy taníttassa a gyerekét, mert egyszerűen nincsen elég anyagi forrása. Akinek van, az meg inkább igyekszik külföldi egyetemre bejutni...

MEGALÁZÓ IS LEHET A RUTINSZERŰ BILINCSELÉS - STRASBOURGI SZTENDERDEK A BILINCSELÉSRŐL

HELSINKI FIGYELŐ BLOG
Szerző: presshelsinki
2017.04.20.


Egy ország csodálkozott rá múlt héten, hogy Gulyás Mártont és Varga Gergelyt megbilincselve, vezetőszáron állították bírái elé. Nem erőszakos bűnökkel vádolták őket, szökésveszélyre vagy ellenszegülésre semmi jel nem mutatott, mégis megbilincselték mindkettőjüket. Esetük nem egyedi, a hazai rendőrség rutinszerűen bilincsel meg olyanokat is, akiket nem kellene, vagyis nem szabadna. A strasbourgi bíróságnak világos sztenderdjei vannak, mi a jogszerű, mi a jogszerűtlen bilincselés. Ezek alapján akár Gulyáséknak is lenne keresnivalójuk az Emberi Jogok Európai Bíróságán (EJEB).

Az EJEB gyakorlata alapján „embertelen bánásmód” lehet többek között az olyan bánásmód, amely szándékos, hosszabb ideig tart, valamint vagy testi sérülést, vagy komoly fizikai, vagy mentális szenvedést okoz. Az ilyen eljárást „megalázónak” is kell tekinteni, mert az a sértettben a félelem, a fájdalom és az alsóbbrendűség érzetét kelti, ami alkalmas a megalázására, és esetlegesen a fizikai vagy erkölcsi ellenállásának megtörésére is. (Lásd Ireland v. the United Kingdom, 18 January 1978, § 167;Smith and Grady v. the United Kingdom, nos. 33985/96 and 33986/96, § 120, ECHR 1999‑VI; and Kudła v. Poland [GC], no. 30210/96, § 92, ECHR 2000-XI.) Ahhoz, hogy a bánásmód „embertelennek” vagy „megalázónak” minősüljön, a fájdalomnak vagy megalázásnak mindenképpen meg kell haladnia azt a mértéket, ami egyébként a jogszerű kényszerítő eszköz alkalmazásával szükségszerűen, elkerülhetetlenül együtt jár. (Lásd pl.: V. v. the United Kingdom [GC], no. 24888/94, § 71, ECHR 1999-IX.) 
Annak megítélése során, hogy egy bánásmód megalázó-e az Emberi Jogok Európai Egyezményének 3. cikke alapján, a strasbourgi bíróság mindig is figyelembe veszi, hogy annak célja volt-e a megalázás, és hogy annak volt-e az érintettekre hátrányos következménye. Azonban a célzat hiánya nem zárja ki a 3. cikk megsértésének megállapítását. (Pl. Peers v. Greece, no. 28524/95, § 74, ECHR 2001-III, andKalashnikov v. Russia, no. 47095/99, § 101, ECHR 2002‑VI.) E vonatkozásban a panaszolt bánásmód nyilvános jellege lényeges és súlyosító tényező (lásd: Raninen v. Finland, 16 December 1997, § 55,Reports of Judgments and Decisions 1997-VIII). Sőt, a jogsértéshez az is elégséges, ha a sértett a saját szemében válik megalázottá, még akkor is, ha mások a megalázó intézkedést nem észlelik (lásd: Tyrer v. the United Kingdom, 25 April 1978, § 32, Series A no. 26, és Smith and Grady v. the United Kingdom, nos. 33985/96 and 33986/96, § 120). 

Ezen általános sztenderdeket két konkrét esetben a strasbourgi bíróság az alábbi módon alkalmazta:

BOTRÁNY! BELFÖLDRŐL MERIK BEFOLYÁSOLNI A BELPOLITIKÁT!

KANADAI MAGYAR HÍRLAP ONLINE
Szerző: Rátesi Margit
2017.04.19.


Nahát! Belföldről befolyásolja a belpolitikát! Vajon ki áll mögötte?

Egyenes-egyenes, görbe-görbe – nem folytatom ezt az ismert mondókát, „csúnya” szavak következnek. De az első sor nagyon jól jellemzi a ma regnáló Párt és kebelbéli ellenzéke (nem az MSZP) gondolkodásmódját.

A CEU elleni tiltakozás hangjai mögött elsikkad egy – a társadalom jóval nagyobb részét érintő törvény szigorítása. A civilszervezetekről van szó, amelyeknek megregulázására kerül sor a napokban. Törvénybe hoznák (fogják is), hogy minden társadalmi szervezetnek, egyesületnek, alapítványnak nyilvánosságra kell hoznia, ha a támogatói között külföldi személy/szervezet van, és a támogatás összege meghaladja a 7,2 millió forintot.

Állítólag az ”átláthatóság” miatt van erre szükség. Csakhogy: minden civil szervezetnek a működésüket felügyelő területi bíróságokon ma is kötelező évente számot adni a gazdálkodásukról. Bevételeikről, megjelölve, hogy azok honnan származnak, valamint a kiadásaikról is. Ezek az adatok nyilvánosak, bárki bármikor hozzáférhet. De a legtöbb ilyen egyesület, alapítvány a honlapján is közzéteszi támogatói sorát: részben ezt kérik is a támogatók, hiszen reklámértéke lehet, ha egy társadalmilag népszerű célra költenek. Vezetheti a további adománygyűjtés e szervezeteket: hátha másnak is kedve támad adakozni, ha látja, milyen cégek, személyek állnak ügyük mögött.

Hanem egyre-másra éri a kormányzati vád a Jobbikot, hogy „a szocialisták szekerét” tolja, amikor ellenzi például a szóban forgó indítványt. Nem találja ugyanis elég szigorúnak.

Ahogy Szávay István képviselőjük mondta a parlamentben: nemcsak külföldről lehet befolyásolni a belpolitikát, hanem belföldről is. Nahát, nem is tudtam, ha elmegyek szavazni, bűnösen befolyásolom a belpolitikát! Ha meg, teszem azt, tagdíjat fizetek egy pártnak, egyenesen a patás ördögök sorosává változom!...

KÓSA LAJOS ESETE A SAJTÓHIÉNÁKKAL

GÉPNARANCS 
- BANÁNKÖZTÁRSASÁG BLOG
Szerző: Föld S. Péter
2017.04.20.


Kósa Lajost nem azért tartja a Fidesz, mert ő a legokosabb embere a frakciónak. Az viszont a javára írható, hogy bármikor képes nagyon érdekes, mondhatni, mulatságos mondatokat elővezetni, amire ebben a szomorú világban egyre nagyobb igény mutatkozik.

Kósa frakcióvezető legutóbb az őt kérdező Mandiner munkatársait nevezte sajtóhiénáknak. Igaz, a kérdés nem úgy szólt, hogy „Kósa úr, Ön szerint mi sajtóhiénák vagyunk, vagy sem?”, de Kósa frakcióvezető annyira nagyvonalú, hogy olyan kérdésekre is szívesen válaszol, amelyeket fel sem tesznek neki.

Kósa frakcióvezető egy évvel ezelőtt már megpróbálta megrendszabályozni a sajtó munkatársait, a jelek szerint kevés sikerrel. Akkor azt javasolta, hogy szabályozzák a sajtótájékoztatók rendjét, vagyis, csak arról kérdezhessék a politikusokat, ami a sajtótájékoztató témája.

Nem arról van szó tehát, amire józan ésszel a legtöbben gondolnánk, vagyis, hogy a Fidesz ne tartaná tiszteletben a sajtó szabadságát, és félne a valódi kérdésekkel szembesülni. Épp ellenkezőleg: Kósa úr és társai csupán azt szeretnék elkerülni, hogy a sajtó tisztelt munkatársai olyanról kérdezzék őket, amire nem tudnak jól válaszolni.

Vannak ugyanis jó kérdések, amelyekre még a leghülyébb kormánytag is képes válaszolni, és vannak rossz kérdések, amikre csak hebegés-habogás a válasz, és tisztára úgy tűnik ilyenkor, mintha mellébeszélne, vagy hazudna az illető

Ha tehát egy politikus, teszem azt, maga a miniszterelnök, arról beszél, hogy Magyarországon a huszonegyedik század színvonalán áll az egészségügyi ellátás, soha nem voltak még ilyen rövidek a várólisták, és ennyire elégedettek a betegek, akkor kéretik nem azt kérdezni, hogy miért hal meg ilyen sok ember kórházi fertőzés következtében. Miért kell évekig várni egy műtétre, hova tűntek a kórházakból az orvosok, az ápolók, és úgy általában: miért pocsék minden, úgy ahogyan van.

Nem véletlen, hogy Orbán Viktor emberemlékezet óta csak a gondosan megválogatott kérdezőknek válaszol. A miniszterelnök ugyanis nem szeretné, ha a szakmaiatlan, amatőr kérdések bizonytalanságot szülnének a magyar emberekben, akikben ily módon akár az a képzet is keletkezhet, hogy nem Grál-lovagok, hanem címeres gazemberek vezetik ezt az országot.

A kormány minden vágya, hogy a magyar emberek minél tájékozottabbak legyenek. Ha egyes szerkesztőségek nem képesek rendes, tisztességes, a nemzeti érdekeket szolgáló kifejező kérdéseket megfogalmazni, a kormány ebben is szívesen a rendelkezésükre áll. Kiképzett kommunikációs csapata szívesen megfogalmazza helyettük a kérdéseiket, mert a kormány jobban tudja, hogy mi érdekli a sajtót, mint az újságírók.

Ez természetesen nem beleszólás a szerkesztőségek munkájába, még csak nem is a sajtó szabadságának a korlátozása. Éppen ellenkezőleg: baráti segítség a média azon munkatársainak, akik hajlamosak lennének eltévedni a sokféleség útvesztőiben.

Igény esetén nem csak a sajtó kérdéseit fogalmazza meg a kormány, de ha szükséges, előbb megírja a válaszokat, majd ezekhez utólag kreál kérdéseket...


ITT OLVASHATÓ

RÉMÁLOMMÁ VÁLT AZ ÉLET RÖSZKÉNÉL

SZTÁRKLIKK BLOG
Szerző: Sztárklikk
2017.04.20.

Se éjjelük, se nappaluk nincs a határzár melletti házakban élőknek Röszkén a határvédelemmel járó kaotikus helyzet miatt- írja a delmagyar.hu.
Mihók Gábor és orvosként dolgozó élettársa lassan két éve költöztek Röszke utolsó házába, hogy csendes, nyugodt környezetben élhessenek, de pokollá vált az életük a határzár felépítése miatt. Már az építkezések és a folyamatosan zajló csapatmozgások is felborították az életüket, de a határzár "kibővítése" az okoskerítéssel, a védelem fokozása kiverte náluk a biztosítékot.

"Éjszaka is gyakran felriadunk arra, hogy nyolc nyelven üvölt a hangosbemondó".
"Nem vagyunk egyedül. Jeleztük már az önkormányzatunknak is, hogy próbáljuk meg érvényesíteni az érdekeinket."

A Felszabadulás utca legutolsó házában élő Mihókék szerint többen is vannak, akiket hasonló helyzetbe hoztak a határvédelemmel kapcsolatos tevékenységek.

Ha nem tetszik, el lehet költözni!

A NEVED LEGYEN: BAROMSÁGOK PÜSPÖKE

KOLOZSVÁRI SZALONNA BLOG 
- VENDÉG
Vendégszerző: Singing Jungle
2017.04.20.


Jánosnak lenni nem bűn. A neten kutakodva megálltam az első találatnál és meglepve olvastam, a név jelentése: Isten kegyelme, Isten kegyelmes. Abba most ne menjünk bele, hogy milyen tulajdonságokat aggattak a név mellé, mert ez bizony két Jánosra nem igaz. Az egyik bajszos, a másik meg a baromságok püspöke. Ez utóbbi „embert” Lázár János néven ismerjük. Névnek talán enyhe kifejezés ránézve, de igazán ez jellemzi őt. Hazudik reggel, délben, este. Lázárból valószínűleg egy igaz dolog távozik: az éj és a takaró leple alatt kisurranó lágy, ámde büdös, véletlen szellentés. Az ébrenléte alatt előadott verbális fekáliafolyamban annyi igazság van, mint egy nem létező csoport által elkövetett garázdaságért kiszabott ítéletben.

János (Lázár úr?), hivatkozom a Világgazdaságban megjelent cikkre. Ámbátor megjegyzem, tudom, felesleges. A hetente előadott verbális ámokfutása és tegnapi nyilatkozata tiszteletére, állampolgári jogaimnál fogva, felkenem a „Baromságok Püspöke” névvel.

Legutóbbi írásomban Fürjes Balázsnak is feltettem jó néhány kérdést. Ezúttal is feltennék néhányat, bár tudom, feleslegesen. Izzadva, összeszorított foggal próbálok értelmet keresni ott, ahol nincs. Pontosítok: számomra nincs, mert én nem vagyok fideszes. Öreg hibám, hogy gondolkodom, de amit olvastam, az alapján nem sokáig, mert még megérem, hogy saját, hazai gyártású fegyverrel lőnek tarkón a Duna parton… János (Lázár úr) érzi a halovány utalást a Bayer- és Orbán-féle uszításra, ugye?

A Hvg.hu-n nagyon jól kiemelték a baromságai lényegét, de engedje meg, hogy egy-két szót én is ejtsek. Essünk is neki:

A vállalkozások fő problémája nem a közműszolgáltatók, hanem a Fidesz-kormány. Egy – nem baráti – vállalkozás a kormány számára nem más, mint egy hétbőrös fejőstehén. Nyúzzák, fejik, amíg meg nem döglik. A terv inkább az lehet, hogy lazítanak bizonyos biztonsági és egyéb szabályokon, hogy a havercsávóknak még annak a minimális törvényi követelménynek se kelljen megfelelniük, aminek eddig meg kellett. Mindemellett nem hagyja ki a lehetőséget és előrevetíti zsigeri elnyomó ösztöneit:

A szolgáltatók hatalmát megnyirbáljuk, munkatempójukat gyorsítjuk. Jobban kell dolgozniuk kevesebb pénzért.”...

BRÜSSZEL NEM KÖTÖTT BELE RÖGTÖN, DE PROBLÉMÁS A MEGERŐSÍTETT HATÁRZÁR

TÉNYTÁR BLOG
Szerző: prima.vera
2017.04.20.


A megerősített jogi határzár március 28-án lépett életbe a déli határon, amelynek célja, hogy tisztázatlan státusú migránsok ne mozoghassanak szabadon az ország, illetve az Európai Unió területén, és ezzel csökkenjen a migráció biztonsági kockázata. Így az összes menedékkérő konténerfogdákba zárható egészen a jogerős ítéletig, még azok is, akik korábban nyitott menekülttáborokban vagy akár magánszállásokon voltak, ám ez szembemegy az európai uniós jogszabályokkal. Jelenleg Brüsszel még csak vizsgálja a helyzetet, ám a kormány a már természetessé vált harcra készül a „brüsszeli bürokratákkal”.

A Belügyminisztérium szerint a határzár célja, hogy tisztázatlan státusú migránsok ne mozoghassanak szabadon az ország, illetve az Európai Unió területén, és ezzel csökkenjen a migráció biztonsági kockázata. A menekültügyi eljárásokat a határon folytatják majd le.

Eszerint az ország területére csak a 14 évesnél fiatalabb, család nélkül érkező gyermekek léphetnek, őket gyermekvédelmi intézményben helyezik el. A tranzitzónába érkezőket beléptetés előtt átvizsgálják, és anyanyelvükön, vagy az általuk értett más nyelven tájékoztatást kapnak az őket megillető jogokról, illetve a kötelezettségeikről, valamint napi 24 órában elérhető egészségügyi és a szociális ellátást is biztosítanak számukra.

Már eddig is problémás volt
Ezzel a szabályozással lehetővé vált az, hogy az összes menedékkérő konténerfogdákba zárható egészen a jogerős ítéletig, még azok is, akik korábban nyitott menekülttáborokban vagy akár magánszállásokon voltak. A Helsinki Bizottság közleménye szerint az új szabályozás semmiféle egyéni körülményre nincsen tekintettel, hiszen a 14 éven aluliak kivételével mindenkit tranzitzónába zárnak legyen az veszélyeztetett terhes nő, vagy tinédzserek. Az Emberi Jogok Európai Bírósága ezt azonban megtiltotta, és folyik annak a vizsgálata, hogy a tranzitzóna jelenleg alkalmas-e a sérülékeny menedékkérők speciális igényeinek kielégítésére, van-e például megfelelően képzett személyzet, van-e lehetőség tanulásra, és rendelkezésre áll-e megfelelő orvosi ellátás, illetve a kiskorúak hasonló körülmények között lesznek-e, mint a felnőttek.
A tranzitba zárással már korábban is voltak problémák, akkor a strasbourgi emberjogi bíróság a magyar kormány ellen döntött. Ez a per két bangladesi férfiről szólt, akiket az elsők között zártak a tranzitzónába, és ahogy a bíróság is kimondta, a genfi menekültügyi egyezménnyel és az EU 2013-as menekültügyi irányelvével is szembe ment, hogy a magyar hatóságok érdemben nem vizsgálták személyre szabva kérelmüket, a tranzitzónában őrizetben tartották őket, és automatikusan mondták ki, Szerbia biztonságos a számukra... 

5 OK, AMIÉRT NE KÖSS GYERMEKMEGTAKARÍTÁST!

IFL GAZDASÁG BLOG
Szerző: Szarvas Norbert
2017.04.20.


Itt a blogon is folyamatosan azt mondom, hogy az öngondoskodás nagyon fontos dolog. Viszont meggyőződéssel állítom, hogy nem mindenki számára jelent megoldás. Nem mindenkinek szabadna gyerekmegtakarítást sem indítani! Most nézzük meg azt az 5 okot, amikor ne vágjunk bele, amikor adjuk fel az álmainkat, amikor vegyük észre, hogy át akarnak verni minket!

5. Nem tudsz megvenni a gyermekednek bármikor egy doboz nagy legót

A gyerek fejlődése szempontjából enyhe vigasz lehet, hogy majd fiatal felnőtt korában kap egy komolyabb összeget a szülőktől, ha menet közben mindent megvontak tőle. Nagyon fontos az öngondoskodás, de nem lehet feláldozni valakinek a gyerekkorát, a gyerekkori élményeket, a játékot, hogy félre tudjunk tenni pénzt.

Abban az esetben, ha nincsen annyi pénzünk, hogy tényleg bármikor meg tudjunk mindenféle gond nélkül venni egy doboz legót életünk értelmének, akkor felejtsük el a gyerekmegtakarítást és ne oda pakoljuk a havi 10-20 ezer forintokat. Előbb oldjuk meg a jelent, és csak utána mehetünk a jövőre.

4. Nem figyeltek oda a pénzügyi nevelésre


Sokan azt hiszik, hogy elég 18-25 éves korban odaadni a gyereknek egy nagyobb összeget és elvégezték szülői kötelezettségeiket. Sőt! Még többet is tettek, mint bárki más.Ez hatalmas tévedés! Sajnos a pénz önmagában értelmezhetetlen a jólét és sikeresség szemszögéből. Attól nem lesz könnyebb a gyerekednek, mert adsz neki 5 millió forintot.

A gyereknek akkor lesz könnyebb az élete, jut előnyhöz, ha a pénz mellé tudást kap tőlünk, azaz megtanítjuk a pénzzel bánni. Gyerekkorától kezdve hangsúlyt fektetünk szülőként arra, hogy a gyerek megtanulja a különbséget az értelmetlen pénzköltés és a hasznos pénzköltés között. Ez az a különbség, ami miatt lesznek fiatal felnőttek, akik elbulizzák azt a pénzt, amit a szüleik 15-20 éven keresztül félretettek, és emiatt a különbség miatt lesznek mások, akik kamatoztatni tudják majd ezt a tőkét...

A VISZKETŐ TENYÉR

AMERIKAI NÉPSZAVA ONLINE
Szerző: Orosz József
2017.04.20.



Leghamarabb egy hét múlva bólinthat rá Kövér László az Országgyűlési Őrezred legújabb felfegyverzésére. A belügyminiszteri indoklás szerint a javaslat célja, hogy az Országgyűlési Őrség számára meghatározott feladat ellátása során a legkorszerűbb kényszerítő eszközök alkalmazását tegye lehetővé.

Mielőtt tételesen is felsorolnám a beszerzendő fegyvereket, érdemes egy pillantást vetni az Országgyűlési Őrség megalapítását elrendelő dokumentumra valamint a szervezeti és működési szabályzatára – már ami a “meghatározott feladatokat” illeti.

Jóllehet a testület megalakításáról és működéséről szóló BM-rendelet szerint a 360 fős Országgyűlési Őrség hatásköre személyvédelemre, létesítményvédelemre, protokolláris díszelgési szolgálatra, a parlamenti tárgyalások rendfentartására valamint tűzoltási és tűzbiztonsági szolgálatra terjed ki, a testület szervezeti és működési szabályzata már ezen is túllép. A dokumentum szerint az Országgyűlési Őrezred, vagyis egy állig felfegyverezett zászlóalj illetékessége Magyarország egész területére terjed ki. (Az Országgyűlés elnökének 6/2014. számú házelnöki rendelkezése, II. fejezet 8. pont), valamint jogosult intézkedni a közrendet zavaró cselekmények megszüntetésében. /84/2012. (XII. 28.) BM rendelet 7. pont, 13 §, g) bekezdés/

A tervezet szerint a megnövekedett terrorfenyegetettség indokolja a beszerzést, ám a terrorelhárításra a rendőrség és a BM egyéb alakulatai mellett a szintén állig vasba és páncélba öltöztetett, csúcstechnikával felszerelt TEK mozgósítható.


Ennek tudatában, hogy az Országgyűlési Őrség bárhol és bármikor bevethető, “könyebben” értelmezhető a beszerzendő arzenál listája:

Rendszeresíthető kényszerítő eszközök típusai és fajtái:

Lőfegyverek

  • 9 mm-es Makarov tölténnyel működő pisztolyok,
  • 9 mm-es Makarov tölténnyel működő géppisztolyok,
  • 9 mm-es Parabellum tölténnyel működő pisztolyok,
  • 9 mm-es Parabellum tölténnyel működő géppisztolyok,
  • .45-ös kaliberű tölténnyel működő pisztolyok,
  • 5,56 mm-es (.223-as kaliberű) tölténnyel működő gépkarabélyok,
  • 7,62 mm-es 43M tölténnyel működő gépkarabélyok,
  • 7,62×51 mm-es NATO tölténnyel működő puskák, mesterlövő puskák,
  • .308-as kaliberű tölténnyel működő puskák, mesterlövő puskák,
  • 12-es kaliberű előagytáras ismétlő vagy öntöltő, félautomata sörétes puskák,
  • Kézi gránátvető 40 mm-es gránátokhoz.
Különféle rendőrbotok, ütőeszközök, elektromos eszközök
  • Normál rendőrbotok,
  • Változtatható méretű rendőrbotok,
  • Többcélú rendőrbotok,
  • Elektromos sokkolók.
  • Mozgásszabadságot korlátozó eszközök
  • Fémből készített kézi egész- és félbilincsek,
  • Műanyagból készített bilincsek bilincsvágóval,
  • Útzárak,
  • Elfogóhálók.
Lőfegyverek különféle lőszerei


  • 9 mm-es Makarov pisztolytöltény különféle változatai,
  • 9 mm-es Parabellum pisztolytöltény különféle változatai,
  • .45-ös kaliberű töltény különféle változatai,
  • 5,56 mm-es (.223-as kaliberű) töltény különféle változatai,
  • 7,62 mm-es 43M karabélytöltény különféle változatai,
  • 7,62×51 mm-es NATO-töltény különféle változatai,
  • .308-as kaliberű töltény különféle változatai,
  • 12-es kaliberű töltény különféle változatai,
  • 40 mm-es gránát különféle változatai.
Védekezésre vagy akaratnyilvánításra képtelen állapotot előidéző, természetes vagy mesterséges hatóanyagú, könnyfakasztó, szemet, nyálkahártyát irritáló eszközök és anyagok
  • Mesterséges vagy természetes hatóanyaggal szerelt könnygázszóró palackok, gázspray-k, habok,
  • Mesterséges vagy természetes hatóanyaggal szerelt univerzális (lőhető, dobható) könnygázgránát,
  • Kézi működtetésű, dobható, mesterséges vagy természetes hatóanyaggal szerelt könnygázgránát,
  • Könnygázutántöltő folyadékok...

170 INGYENES MESÉVEL ÜNNEPEL A KÉTÉVES BOOKR KIDS

KÖNYVESBLOG
Szerző: könyvesblog
2017.04.20.



Mind a 170 interaktív mese ingyenesen tölthető le a BOOKR Kids Mesetárában ezen a hétvégén - a cég kétéves születésnapját és a héten megjelent új alkalmazását ünnepli ezzel a meglepetéssel.

A BOOKR Kids alkalmazás megújult verzióját a könyvfesztiválon mutatják be, és olyan új funkciókkal találkozhatnak az olvasók, mint a gyerekbarát kereső, az elolvasott könyveket mutató dicsőségfal vagy a belső ajánló rendszer. Ez alkalomból a csapat meglepetéssel is készül: a könyvfesztivál hétvégéjén, április 20. és 23. között, csütörtök reggeltől vasárnap éjjelig ingyenesen élvezhető a mesetár mind a 170 meséje. A mesetárban olyan klasszikusok is elérhetők, mint a János vitéz, A két Lotti vagy a Kincskereső kisködmön, de olyan kortárs szerzők művei is olvashatók (és hallgathatók), mint Tóth Krisztina vagy Lackfi János.

A BOOKR Kids Mesetár ingyenesen letölthető az App Store-ból és a Google Play áruházakból, az ingyenes hétvége után pedig egy-, három- és féléves előfizetésekkel érhető el.


HASONLATOS AUTOKRÁCIÁK, PÁRHUZAMOS CIVILTÖRVÉNYEK - INTERJÚ SZ. BÍRÓ ZOLTÁNNAL

KLUBRÁDIÓ 92,9 MHz
Szerző: Klubrádió
2017.04.19.


A magyar – orosz civiltörvény közötti párhuzamról, az orosz törvény megalkotásának folyamatáról, ennek mozgatórugóiról beszélt a szerdai Reggeli Gyors vendége, Sz. Bíró Zoltán. A történész szerint Magyarországon autokrácia van, ami egyre inkább büntetővé, megtorlóvá válik, hasonlatosan az orosz autokráciához.

Sz. Bíró Zoltán szerint 2004 őszén volt az első jele annak, hogy az orosz állampárt ellenőrzés alá akarja vonni a civil szervezeteket. Ekkor zajlott az ukrajnai narancsos fordulat, ami egy három fordulóssá dagadt elnökválasztásban csúcsosodott ki. „Az alkukkal, utcai tüntetéssel zajló eseménysorozat végül a nyugatos irányt választó Viktor Juscsenko győzelmével zárult” – mondta el a történész, majd az orosz helyzetképpel folytatta: „Oroszország ebben a periódusban hihetetlen tempóban növekszik, a gazdasági Putyin leső két elnöki ciklusa idején, vagyis 2000-től 2008-ig évi 7-8% növekedést produkált, a jövedelem és a reáljövedelem évről évre 10-10%-kal nő, tehát Putyinnak minden oka megvolt a magabiztosságra. Ennek ellenére 2005 tavaszán nagyon érdekes dolgok történnek Oroszországban, és az az első hulláma annak, hogy azokat a civil szervezeteket, amelyek a kilencvenes évektől kezdtek megtelepedni Oroszországban elkezdik megrendszabályozni. A korábban bejegyezett szervezetetek arra szólítják fel, hogy újra regisztráltassák magukat, ezzel egy időben a regisztráció feltételeit megszigorították, illetve a pénzügyi hátterük vizsgálata, ellenőrzése, a korábbiakhoz képes is jóval szigorúbbá vált.”

Ezeket az intézkedéseket az ukrán narancsos forradalommal magyarázta a szakértő: „Az orosz olvasata a 2004-es színes forradalomnak – és általában a színes forradalmaknak, hogy ez nem egy belülről induló változás volt, hanem egy kívülről irányított forradalom volt. Mégpedig a civil szervezetek logisztikai hátterét felhasználó mozgalom volt és a sikerét is ennek a külföldi beavatkozásnak, anyagi, logisztikai segítségnek köszönheti. Tehát az orosz törvénymódosítás preventív felkészülésnek tekinthető egy olyan helyzetre, amikor kevésbé jó körülmények között kell kormányozni. Ekkor még - 2005 tavaszán - nem jelenik meg a későbbi időket meghatározó idegenügynöközés, tehát nincs politikai kompromittálási szándék, hanem a felügyelet megerősítése a fontos újdonság. Még egy fontos dolog történt ekkor a civil szerveztek megrendszabályozásán túl: elkezdenek létrehozni úgynevezett gongó szervezeteket, tehát kormányzati nem kormányzati szervezeteket. Ezt úgy kell érteni, hogy a kormányzat létrehoz olyan szervezeteket, amelyek azt imitálják, hogy civil szerveztek. Ez 2005-ben kezdődött el Oroszországban, amikor létrehozták az olyan szervezetetek, mint pl. a Nashi (azaz Miénk), vagy a Molodaya Gvardiya (Ijfúgárda) amelyek nagyon jelentős állami támogatás kaptak. Ezek a szervezetek kifejezetten azért jönnek létre, hogy a hatalmat ne lehessen az utcán se megverni. Mert azt megtapasztalták a 2004es ukrajnai fejleményekben, hogy azért lehetett az elit egy részét tárgyalóasztalhoz kényszeríteni, mert az utcán tízezrek, százezrek hömpölyögtek heteken keresztül, télben esőben, szélben. Az ekkor megvalósított intézkedésekkel Putyin egyszerre volt éleslátó és paranoid. Egyfelől látta, hogy a 2004-es ukrajnai elnökválasztásra – pestiesen szólva - hosszú hónapokig gyúrtak nyugaton és Ukrajnában egyaránt. Nyilvánvaló volt ugyanis, hogy az a választás akár évtizedekre is eldöntheti Ukrajna geopolitikai orientációját, vagyis azt, hogy elindul-e a nyugati modell felé, vagy ott marad Oroszország érdekszférájában és ugyanazokat a mintákat fogja évtizedekig követni. A nyugat próbálta segíteni azokat a csoportokat, amelyek nyitottabbak, a nyugati világgal együttműködőbbek voltak, és Oroszország is minden beleadott, még plakátkampányt is indított.

De színes forradalmat csak ott lehet csinálni, ahol van valami olyan esemény, ami mozgósítja a társadalom jelentős részét” – jelentette ki Sz. Bíró Zoltán – „és ez többnyire egy elcsalt választás.

Ebből a szempontból nem mindegy, hogy azért avatkozik-e be valaki, hogy az elcsalt választást bizonyítsa, vagy annak érdekében hogy elfedje azt. Elég konkrét a különbség, hogy azok pártját fogod-e, akik korrekt, tisztességes, méltányos választást akarnak, vagy azok oldalára állsz, akik úgy gondolják, hogy a stabilitás érdekében egy kisebb-nagyobb csalás belefér.”...

EGYÉVNYI KALANDOZÁS ÚJ-ZÉLANDON

HATÁRÁTKELŐ BLOG
Szerző: Határátkelő
2017.04.20.


Lassan hagyomány, hogy ilyenkor, április környékén a 35 év alatti kalandvágyó fiatalok beélesítik a gépet, és megpróbálnak lecsapni az új-zélandi working holiday vízumra, ami elég komoly lehetőség arra, hogy az ember egy évet töltsön a kiwik földjén. Túl sok feltétel nincs, de a gyorsaság feltétlenül köztük van – írta Orsi, aki korábban maga is eltöltött egy évet így (és aki erről blogot is írt Hortobágyi Rántott Vombat címen).

„2014 júniusában gondoltam egyet (jó, igazából néhány évvel korábban gondoltam ezt már), és nekivágtam egy hátizsákkal a világ másik felének. Meg sem álltam egészen Új-Zélandig.

Korábban csak könyvekben és filmeken láttam ezt a varázslatos országot, de egyből lenyűgözött. Azúrkék tavak, fekete homokos tengerpartok, kősivatagok, esőerdők, retinaégető zöld mezők, egzotikus madarak és a helyiek végtelen kedvessége. Akkor még csak ennyit tudtam a Nagy Fehér Felhők Országáról, de hajtott a kíváncsiság, hogy felfedezzem.

A working holiday vízumnak köszönhetően lehetőségem volt egy évet eltölteni Új-Zélandon, amelynek során utazhattam és dolgozhattam 12 hónapig az országban.

Biztonságos és barátságos

Szerencsés kombináció ez, ugyanis a magyar kis spórolt pénzem elég gyorsan elfogyott volna: Új-Zéland nem egy olcsó ország, főleg nekünk. Bár korábban én nem voltam egy nagy hátizsákos utazó, egyedül meg aztán főleg nem mentem sehová, a lehető legjobb helyen feszegettem a határaimat.

Down Under ugyanis alkalmas az ilyen fajta utazási módra: mind Új-Zéland, mint Ausztrália nagyon biztonságos és itt nagyon elterjedt a hátizsákos, campervan-es (kvázi lakóautós) utazgatás.

Bár én nem vettem autót, gyakran betársultam másokhoz, illetve kipróbáltam az ingyenes autóbérlési lehetőséget is, és volt olyan is, hogy barátnővel stoppoltam. Összesen a két országban olyan 15 ezer kilométert utaztam 10 hónap alatt.

A kint létem idején próbáltam olyan munkákat végezni, amelyeket itthon sosem csináltam és vélhetően egy darabig még nem is fogok. Önkénteskedtem szállásért és ellátásért, ami arra igazán ideális, hogy helyieknél lak
jon az ember és testközelből nyerjen bepillantást a kiwik, esetleg a maorik életébe, kultúrájába..." 

ITT OLVASHATÓ

HUNGÓRIA CONANJAI

REZEDA VILÁGA BLOG
Szerző: Rezeda
2017.04.20.


Békés Márton a Terror Háza Múzeum kutatási igazgatója, akinek a szívét vérzésig megsebezte, hogy szeretett intézményének falát összefestékezték. A megrendülés mértékét mutatja, hogy szinte már egy hét is eltelt a hallatlan atrocitás óta, de csak nem tud napirendre térni a történtek fölött.

Tegnap öntötte ki lelkének éjfekete tartalmát a nagyvilág, és elsősorban a leendő választók előtt, hogy hitükben őket tudományosan megerősítse. Könnyeivel küszködve, szüpögve, taknyát nyelegetve adta elő a megfelelő orgánumnak az örök igazat: “Ne legyenek kétségeink, a támadás a hősök és az áldozatok ellen ment.” (sic)

Ezen kívül barbárságnak nevezte a dolgot, amely megállapítás engemet sűrű továbbgondolásokra kényszerített, mert ez már minősített eset. Az ókori görögök barbarosz (βάρβαρος) kifejezéssel illették a nem görögöket, ebben a kontextusban tehát igazgató úr megállapítása egybecseng a nagyfőnökével, miszerint a rajtuk kívül álló elemek nem tekinthetők magyarnak.

Más megközelítésben a bárdolatlan népelemeket tekintették a rózsaszín lelkű hellének barbárnak, de a perzsa háborúk után a szónak megvető értelme is volt, jelezve a durvaságot, kegyetlenséget és műveletlenséget. Nem véletlen, hogy az újkorban a nácikat szokás barbároknak nevezni, meg Móricz pásztorait, akik birkákért gyilkolásztak.

Ha tehát igazgató úr a barbár morfémával illeti a jámbor föstékes alakokat, akkor azt kell tételeznünk, hogy a leendő választóknak üzen csalafinta módon azt sugallva, hogy ezektől óvakodni kell, nincsen előttük se Isten, se ember, ezek újszülött kisdedjeinket fogják elmajszolni früstökre, miután szétkúrták asszonyainkat...

MIKÖZBEN SOROST ÜTI A KORMÁNY, ELVENNÉ A DOLGOZÓK PIHENŐIDEJÉT

KETTŐS MÉRCE BLOG
Szerző: JÁMBORANDRÁS
2017.04.19.


Orbán Viktor most is szavakban harcol a Nyugattal. Meg Soros Györggyel, meg a nagytőkével, meg mindenkivel. Mindeközben suttyomban benyújtanak egy olyan törvénytervezetet, amellyel három évre nő a munkaidőkeret számítás, így a cégek ennyi időközben sakkozhatnak a felhasznált és fel nem használt munkaórákkal, amely lényegében eltörölné a túlórapénzt a hajtósabb időszakokra (ha a kollektív szerződésben ez benne van, de tudjuk, mennyit ér ma Magyarországon a kollektív szerződés és a munkavállalók érdekképviselete.)

De a megszakítás nélküli, a többműszakos vagy az idényjellegű tevékenység keretében foglalkoztatott munkavállalók számára is elegendő lenne havonta heti egy pihenőnapot beosztani. A kormány ezzel a tervezettel lényegében odadobja a munkavállalók pihenőidejét, normális beosztását a munkaadóknak, kezdjenek vele, amit akarnak.

Miközben a magyar társadalomban az él, hogy a kormány szabadságharcot vív a nagytőkével szemben, érdemes inkább megnézni a tényeket. Ahogy Orbán mondta, ne azt figyeljék, amit mondok, hanem amit csinálok.

Orbán Viktor tavaly decemberben maga mondta el, hogy az elmúlt években az alacsony bérre alapozott versenyképesség volt a magyar gazdaságpolitika alapja. Idén januártól a nagy cégek társasági adóját 19 százalékról 9 százalékra vitte le a kormány. Ennyivel kell kevesebbet adózniuk a multiknak Magyarországon.

De láthatjuk azt is, mire ment a multik elleni harccal Orbán: arra, hogy mi szívjuk meg a végén. A kormány szektoriális adókat vetett ki a bankszektorra és a telekommunikációs cégekre 2012-ben, azóta Kelet-Európában a magyar bankszektor keresi már a legtöbbet arányaiban egy ügyfelén, és a telefonálási-, illetve mobilinternet díjak is Magyarországon az egyik legmagasabbak az Unióban. Ennyit értek a multikat büntető szektorális adók: végül a fogyasztókat büntették.
Valaki emlékszik még arra, hogy a vasárnapi boltzárral a vasárnapi pluszpénzt is eltörölte a kormány? Ez lenne a szabadságharc?

Nem, valójában szájkarate zajlik, amelynek lényege nem a magyar fogyasztók, nem a magyar dolgozók védelme, hanem Orbán hatalmának megvédése és a korrupció folytatása...

KÖZBEN MORMOLJUK AZ IMÁT, A MINISZTERELNÖK ÚR SZENT SZAVAIT, POLGÁRTÁRSAK!

KOLOZSVÁRI SZALONNA 
- NEHAZUGGY BLOG
Szerző: Molnár Bálint
2017.04.19.


Ha már Soros György miatt ilyen szépen hó alá került az ország, késnek a buszok, szünetel az áramszolgáltatás, vagyis a háttérhatalmak példátlan támadást intéztek a szuverén magyar nemzetállam ellen, nem maradt más hátra, mint előre. A politikai elitnek és közjogi méltóságnak nevezett bajszos-morcos ember fegyverkezik, csúcsra jár az általános immoralitás úthengere, az állam pártjának fegyverhordozói pedig sunnyognak, idegesek és gyáva nyúlként menekülnek. Szerintem lassan összeáll a kép, akárki meglássa.

Bizony, abban az országban történik mindez, ahol a viszkető tenyerű miniszterelnök úrtól tudjuk: a törvények mindenkire vonatkoznak. Ahol még Soros Györgynek is alá kell vetnie magát a narisárga jogállam jogszabályainak, mert senki nem állhat a törvények fölött. Ezért dolgozik éjt nappallá téve az áldott kormánypárt, ezért nyújtotta be a Gulyás-Kósa-Rezsiszilárd megtrollkodott szellemi Bermuda-háromszög ma a civil szervezetek megszívatásáról szóló javaslatot, amit elneveztek átláthatósági törvénynek.

Azért, hogy mindenki lássa át – még az általánosan hisztériázó és frusztrált ellenzéki pártok is -, hogy egy civil szervezet mennyi támogatást kap külföldről. Az, hogy a kezdeményezők kétharmada (Kósa és Rezsi) nem tudott hozzászólni a vitához, hogy hármuk közül a ránézésre legkevésbé sötét (Gulyás) a vita felénél más elfoglaltságra hivatkozva elviharzott, annak a nyilvánvaló bizonyítéka, hogy már megint valami teljesen rendben lévő, normális, vállalható dolgon ügyködnek. Ja, nem.

Ismételjük át ezen a ponton, hogy megfelelően rögzüljön az igazságos, becsületes, nemzeti érzelmű, értünk megfeszülő miniszterelnök úr hatalmas igazsága, amely ránk, földi halandókra, és Soros György nem földi halandóra egyaránt vonatkozik. Nagyon helyeslem, ez így van rendjén minden civilizált jogállamban. Most nem tudom felénekelni cédére, dévédére, kazettára, de azért próbáljuk imáinkba foglalni, nem baj, ha nem rímel:
A csalás, az csalás, akárki is követi el. Hiába milliárdos valaki, nem állhat a törvény felett.
Kiváltságok nincsenek, senki sem állhat a törvények felett, még Soros György emberei sem.

Akkor mondom, mi van, és bízom benne, hogy indokolatlanul bálványokat imádó honfitársaim sem vetik meg a gondolkodást, ha már ilyen szépen összeszedem nekik az emésztenivaló információt.

Egy: sajtótörténeti pillanat és jogi precedens egyaránt, hogy a Magyar Nemzet végrehajtást kezdeményezett az Országgyűlés gazdasági bizottsága ellen, miután az továbbra sem adta ki azokat a – letelepedési kötvényeket forgalmazó/közvetítő vállalkozásokkal kapcsolatos – közérdekű adatokat, amelyeknek kiadására jogerős bírósági ítélet kötelezi a testületet és annak fideszes elnökét. A Fővárosi Törvényszék ítélete január 19-én emelkedett jogerőre, a bizottságnak 15 napon belül, azaz február 3-ig kellett volna a közérdekű adatokat eljuttatnia a laphoz. Ez azonban a mai napig nem történt meg. Közben mormoljuk az imát, a miniszterelnök úr szent szavait, polgártársak! Kulcsszó: jogerős ítélet.

Kettő: a Demokratikus Koalíció egyik elnökségi tagja korábban beperelte a Mészároslölö-féle Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítványt, „az ország legnagyobb tao-temetőjét”, miután nem voltak hajlandóak kiadni, kiktől kapták és mire költötték a több mint 11 milliárd forintnyi tao-támogatást, ami az ölükbe hullott. A DK képviselője megnyerte a pert, a bíróság jogerős döntése után az alapítványnak 15 napja volt kiadni, hogy mire ment a közpénz, hogy jutott-e esetleg és pontosan hány milliárd például a Mészáros és Mészáros Kft-nek vagy más Orbán-közeli magáncégeknek. A párt a határidő lejárta után sem kapta meg a számlákat és szerződéseket, ezért most a DK közérdekű adattal való visszaélés miatt feljelenti a Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítványt. Ne hagyjuk abba az imát! Kulcsszó: jogerős bírósági döntés...

MEDDIG MARAD A KAPITÁNY A SÜLLYEDŐ ORIGO-HAJÓN

ÁTLÁTSZÓ - MUTYIMONDÓ BLOG
Szerző: Bagyinszki Dániel
2017.04.20.


Újabb emberek mondtak fel az Origónál, mert beleszóltak a munkájukba; több ügyben is indult OLAF-kezdeményezésre eljárás itthon; 18 milliárd egy befuccsolt uniós projektre.






Ezekről ne maradj le!


Felmondott az Origo fotórovat vezetője. Is. (24.hu)

Ezekben az ügyekben indult az OLAF kezdeményezésére büntetőeljárás (Átlátszó)

18 milliárdba kerülhet egy azóta szemétbe hajított uniós projekt (Index via 24.hu)

Ha van 3 perced:

Felmondott az Origo fotórovatának vezetője. Is.

Reggel arról szólt a hír, hogy az Origo fotórovatának vezetője, Ostyáni János felmond a lapnál, miután az előző hét szerdai tüntetésről szóló cikkben az eredeti képeket valaki csak úgy lecserélte, a Fidesz-székházból készítettekre; azokra amik aztán másik három kormányközeli lapban is megjelentek. Vele egy lapon említve felmondott még Kovách Márta szerkesztőségi asszisztens is. Frissítésben hírül adták, hogy felmond Vajda Judit, a Tévé rovat újságírója és nyugdíjba megy Zsadon Béla vezető címlapszerkesztő. (24.hu)

Ezekben az ügyekben indult az OLAF kezdeményezésére büntetőeljárás

Az elmúlt öt évben az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) 30 esetben tett ajánlást a Legfőbb Ügyészségnek, ami minden esetben eljárást indított, de hogy pontosan mikben az most először nyilvános együtt. A jelenlegi mérleg szerint 17 ügyben folyik jelenleg is nyomozás, 7 ügyet zártak le a nyomozás megszüntetésével, 5 ügyben emeltek már vádat, de még nincs ítélet, illetve összesen egy olyan ügy volt, amiben jogerős ítéletet hozott az bíróság, ahol egy állatgyógyászattal foglalkozó cég valótlan számlákat használt fel az elszámoláshoz. (Átlátszó)

18 milliárdba kerülhet egy azóta szemétbe hajított uniós projekt

A megnyerő nevű, egységes monitoring információs rendszeren, azaz az EMIR-en 18 milliárd forintot bukhat Magyarország, amennyiben az Európai Bizottság (EB) úgy ítéli, hogy az egész uniós támogatást vissza kell fizetni. A szabálytalanságok ellen három szerződésnél léphet az EB, amelyeket 2007-ben, 2008-ban és 2009-ben kötött az állam a Welt 2000. Kft.-vel. (Index via 24.hu)

Ha van még két perced:

Egy titkos közvélemény-kutatás alapján még a fideszesek többsége is úgy gondolja,
hogy meg kellene adni az esélyt egy Paks 2-ről szóló népszavazásnak. A Nemzeti Választási Bizottság persze eddig minden erre vonatkozó kérdést elutasított. (Index)

A mostani 300 millióval immár több mint 1 milliárddal kerül többe a Nemzeti Lovarda
, amelynek a költsége így 2,84 milliárd forint. (Átlátszó blog)

Feljelenti Földi Judit, a DK elnökségi tagja a Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítványt
, miután az nem hozta nyilvánosságra a tao-beszámolóját a jogerős bírósági ítélet ellenére sem. (444)

Megközelíti majd az egymilliárdot Paks 2 gépjárműbérlése.
Az MVM Paks II. Zrt 810 millió forintért írt ki közbeszerzési pályázatot járműbérlésre és flottakezelésre. (HVG)

Megbüntette a Parlament fideszes alelnöke
, Lezsák Sándor az LMP-s Szél Bernadett frakcióvezetőt, mert 2 papírt lobogtatott. A lapokon a CÖF “tök üres” beszámolóját szemléltette éppen. (Index)

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elnöke,
Péterfalvi Attila is javaslatot tett a tegnap tárgyalt, külföldről pénzt kapó civil szervezetek megbélyegzésével kapcsolatban, szerinte elférne még néhány címke. (Vastagbőr)

Na ki kaphat kézi gránátvetőket egy rendelettervezet szerint?
Hát nyilván, hogy az országgyűlési őrség, ki más. (Index)