2018. január 11., csütörtök

LEHETNE EGY MÁSIK KUBATOV-LISTÁJA IS A FIDESZNEK, DE CSAPNIVALÓAN FACEBOOKOZIK

HVG ONLINE - ITTHON
Szerző:JOÓ HAJNALKA
2018.01.11.


A hagyományos médiacsatornákon csak az időseket éri el a kormánypárt, ezért nagyon aktív a Facebookon, csak éppen a politikusok ritkán posztolnak olyat, ami akár a híveiket is érdekli. Pedig ha szót értenének a netes közönséggel, a közösségi oldalon rendkívül jól célzottan juttathatnák el hozzájuk akár személyre szabott üzeneteiket.

Ön is gyanúsan sok gazdasági eredményekkel vagy jóléti intézkedésekkel dicsekvő Fidesz-hirdetésbe fut bele mostanában a hírfolyamában? Nem véletlen: a választáshoz közeledve a kormánypárti politikusok láthatóan nagyobb tempóra kapcsoltak a Facebookon.

A kormányzati kommunikáció irányítói – ahogy arról épp egy évvel ezelőtti cikkünkben beszámoltunk – jó ideje tisztában vannak a megváltozott médiafogyasztási szokásokkal: hiába a köz- és kereskedelmi média, a napi-, heti- és helyi lapok túlnyomó részének bekebelezése, a hagyományos csatornákon az időseken kívül egyre kevesebbeket lehet megszólítani. A hatékony eléréshez ráadásul már a pártközpontból szerkesztett hír- (propaganda)portálok is kevesek, a világtendenciához hasonlóan nálunk is egyre inkább a közösségi oldalakon tájékozódnak az emberek.

Hiába volt meg ugyanakkor a felismerés, a hatékony eszközöket önkritikus tavalyi bevallásuk szerint még nem találták meg a kommunikációt irányító szakemberek, és nem állíthatnánk, hogy azóta sokat javult a helyzet. Bár politikusi profilból és interakcióból egyértelműen több lett az elmúlt az egy évben, a mennyiségi ugrás – mondjuk így – nem ugrott együtt a minőséggel...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése