2018. február 15., csütörtök

LETT VOLNA BÜNTETŐJOGI SZEMPONTBÓL JÁRHATÓ ÚT, DE SENKI NEM MERTE LEHALLGATNI TIBORCZ ISTVÁNT, A MINISZTERELNÖK VEJÉT

168 ÓRA ONLINE
Szerző: RAJNAI ATTILA
2018.02.15. 



Általános tapasztalat, hogy az országos közvilágítás-korszerűsítést követően rosszabbak lettek a látási viszonyok az érintett településeken. A műszaki tartalommal azonban az OLAF-nak nincs gondja, csak az egykori közbeszerzésekkel, valamint a szerződésekkel kapcsolatban tesz észrevételeket. Kérdés, ezeknek van-e büntetőjogi következményük. A korábban lezárult Elios-beruházásokat érintő nyomozás során nem voltak: akkor ahhoz, hogy tovább lehessen lépni, le kellett volna hallgatni a kormányfő vejét és Tiborcz István üzleti körét. De ugyan ki merte volna elrendelni ezt?

Február 7-én, szerdán 18 óra 25 perckor Kecskemét központjában elgázolták a 23 éves H. Adriennt. A nő életét vesztette. A hivatalos rendőrségi közlemény szerint a balesetet egy helyi járatú autóbusz okozta, amely „nem a gyalogátkelőn ütötte el a nőt”. Egy óra múlva újabb közleményt adtak ki, amelyben már az állt, hogy „az autóbusz a Piaristák terén ütötte el a nőt”. A csütörtök reggel kiadott rendőrségi tájékoztatásban pedig már az szerepelt: „A busz a haladása során a jelzőtáblával és útburkolati jellel ellátott kijelölt gyalogos-átkelőhelyhez érve – eddig tisztázatlan körülmények között – ütötte el a gyalogost.” Még aznap a rendőrség – annak ellenére hogy a zebra másik végén a kapitányság körkörös térfigyelő kamerája működik – szemtanúk jelentkezését kérte. Huszonnégy órával később a rendőrség helyszíni rekonstrukciót hirdetett, és bejelentette a környék lezárását, ám ezt végül lefújták, mert estére csendes demonstrációt szerveztek az áldozat emlékére.

A baleset helyszíne melletti Stop, Soros! cityreklámot ismeretlenek letakarták egy molinóval, amelyre a következőt írták: „Közvilágítást–Biztonságos Közlekedést Most!”

Míg a megemlékezés zajlott, a város másik végén, a Halasi úti felüljáró tövében egy zebrán újabb gázolás történt: a négysávos út közepén – ott, ahová már nem terjed ki a LED-es fény – elütöttek egy férfit; súlyos sérüléseket szenvedett.

Nem csoda, hogy a rendőrségi kommunikáció zavarról tanúskodik: november óta tizenkét gázolás történt a városban. A helyiek egy része szerint a balesetek oka, hogy csúcsforgalomban kevés a rendőr a közterületeken, mások viszont egyértelműen a látási viszonyokat teszik felelőssé.

Falusi Norbert, az LMP városházi képviselője a múlt év végén közlekedésbiztonsági akciót indított, amelynek keretében több mint száz láthatósági zászlócskát helyeztek ki a gyalogátkelőhelyekre. Király József, az MSZP frakcióvezetője pedig januárban összehívta a közgyűlés illetékes bizottságát, hogy megtárgyalják, miként lehetne elejét venni az újabb tragédiáknak. Király szerint az, hogy valamennyi baleset kora este, sötétedéskor történt, igazolja: a gyalogátkelőhelyek megvilágítása nem megfelelő. Homoki Tamás alpolgármester az ülésen kijelentette, Kecskemét közvilágítása megfelel a jogszabályban előírt határértékeknek. Ennek ellenére a bizottság úgy döntött, úgynevezett okos zebrákat kell telepíteni, amelyeken mozgásérzékelő segítségével működésbe lép és villogni kezd egy LED-sor...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése