2018. május 1., kedd

ORBÁNÉK MEGOLDOTTÁK: HA SZEGÉNYNEK VAGY CIGÁNYNAK SZÜLETTÉL, NINCS ESÉLYED

B1 BLOGCSALÁD
Szerző: Mr Flynn Rider
2018.05.01.


Hátborzongató a rendszer, amely Balog Zoltán minisztersége alatt született meg: a szegény, rossz körülmények között élő, vagy cigány gyerekek esélye a felemelkedésre nulla. És ezt pont az oktatási rendszernek "köszönhetik".

A 168 Óra nemrég hosszú riportot közölt az Ámbédkar Iskoláról, melynek célja a szegény, hátrányos helyzetű gyerekek érettségihez juttatása, ezáltal az esély megteremtése, hogy egyetemre, vagy jobb munkaerőpiaci helyzetbe kerülhessenek. A cikk egyik része arról szól, hogyan lehetetlenítette el az elmúlt nyolc évben a fideszes oktatásügy ezeket az alapítványi, kisegyházi iskolákat az állam. De ami a leginkább félelmetes, magának az oktatás rendszerének leírása, amelyet

úgy építettek fel, hogy a szegény, vagy cigány gyerekek számára nincs kiút a normális életbe.

Az az oktatásügy, amelynek célja a felemelkedés lehetne, pont az ellenkező céllal működik jelenleg: aki szegény, az maradjon is az.

Az oktatás ugyanis a társadalmi mobilitás egyik legfontosabb eszköze. Most azonban a politikai elit arra használja, hogy elnyomja a szegény rétegeket, és konzerválja a kilátástalanságot. Ennek a legjobb példája a Dr. Ámbédkarról elnevezett buddhista iskola és az azt segítő kisegyház, a Dzsaj Bhím. A cikk szerint az utóbbi években a kisegyházat adminisztratív és törvényi eszközökkel ellehetetlenítették, az iskola finanszírozását pedig szinte teljesen megszüntették.

Az oktatási rendszer ugyanis úgy épül fel, hogy elvágja a felfelé irányuló mobilitási útvonalakat. Az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított az iskolai szegregáció magas volumene miatt Magyarországgal szemben. A roma gyerekek oktatási elkülönítése nagyüzemi mértékben folyik, hivatalos állami támogatással. (Miközben a többségi trsadalom elvárja, hogy rendesen öltözzenek, dolgozznaka, az állam intézkedéseivel pont hátráltatja őket ebben.) Becslések szerin nagyságrendileg ötszáz olyan iskola van, ahol szegregált oktatás folyik, márpedig aki cigány iskolába jár, annak nincs mobilitási útja az érettségit adó középiskola felé. Egy részük nem tanul tovább, és a tankötelezettség végéig az általános iskolában marad vagy bekerül a Híd-programnak nevezett, valójában sehova nem vezető elfekvőbe. Más részük pedig hiába tanulna tovább, az állam szándékosan emel akadályokat az érettségi megszerzése elé...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése