2018. június 2., szombat

ŐRÜLT VÁLTOZÁS ELŐTT AZ AUTÓPIAC - AZ ÚJ NISSAN LEAF AZ EGYIK ELSŐ HÍRNÖKE

PORTFOLIO
Szerző: SZANDÁNYI LEVENTE
2018.06.01.


Az új Nissan Leaf a megnövelt hatótávolságával, dögös dizájnjával és a helyenként túlmisztifikált vezetőtámogató rendszereivel szinte észrevétlenül esik neki azoknak az ellenérveknek, amelyeket sokan régóta hangoztatnak, ha elektromos autózásról van szó. Annyira diszkréten teszi igazából, hogy mi is csak a tesztünk után eszméltünk rá, hogy mekkorát fejlődött a modell, elődjéhez képest. Legalább ekkora ugrást tapasztaltunk abban is, ahogyan az érdeklődők az autóról beszéltek az utunk során. Ma már nem igazán téma a technológia és a felhasználás, nagyon képben vannak az emberek, mindenki az árról és a személyes tapasztalatainkról érdeklődik.

Őrület, hogy repül az idő, már lassan két éve annak, hogy a 30 kWh-s akkumulátorral szerelt Nissan Leaf volánjánál levert a víz, amikor a Balatonra igyekezve az első komolyabb emelkedőn 2 kilométer alatt 15 kilométert csökkent az autó hatótávolsága. Aztán persze kiderült, az aggodalmam teljesen alaptalan volt, hiszen lazán teljesítettük a Budaörs-Siófok távot és még sok-sok további kilométert.

Valószínűleg a korábbi tapasztalatok is szerepet játszottak abban, hogy most, a külsejében és tudásában megújult, valamint már 40 kWh-s akkumulátorral szerelt és így jóval nagyobb hatótávolságú Leaf tesztjére egyáltalán nem készültem rá. Bevallom, nem tervezgettem, nem csináltam lehetséges forgatókönyveket, nem szóltam a srácoknak, hogy azért legyenek készenlétben, ha esetleg jönni kell a trélerrel. Egyszerűen leparkoltam, átvettem az autót, átpakoltunk és már indultunk is tovább pont úgy, mint bármelyik másik tesztautónál, hogy aztán GPS szerinti 130-as tempóval - kivéve a szokásos pénteki torlódások szakaszait - lerobogjunk Balatonra.

Nagy terveim voltak ugyanis, a nemrég megrendezett Ultrabalaton megihletett, szerettem volna körbeautókázni a tavat, amelyet utoljára 2014-ben futottunk körbe. Annál is inkább, mert hajtott a kíváncsiság, a NEDC ciklus szerint ugyanis az új Leaf 378 kilométer megtételére képes egyetlen töltéssel. Az új WLTP menetciklus szerint viszont, amely a valós vezetési körülmények közötti méri a megtehető hatótávolságot, a Leaf 270 kilométer megtételére képes a 17 colos felnikkel. Egy laza tókerülős autóskirándulást pedig tökéletesen alkalmasnak gondoltam arra, hogy kiderítsük, mit bír valójában az új Leaf, amit a nagyobb akkumulátoron kívül több újítással is elláttak annak érdekében, hogy elődjéhez képest nőjön a hatótávolsága és még kényelmesebben lehessen vele közlekedni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.