2018. július 2., hétfő

A PAKSI ATOMERŐMŰ REKLÁMOZÁSÁRA 2,2 MILLIÁRD FORINTOT KÖLTÖTTEK TAVALY

ÁTLÁTSZÓ - KORMÁNYPROPAGANDA
Szerző: ERDÉLYI KATALIN
2018.07.02.


2016-ban a reklámköltések közel 60 százaléka, 2017-ben már a 87 százaléka került kormányközeli médiacégekhez. De tavaly már kapott pénzt az MVM leányvállalatától a Népszava kiadója és az ATV is.

Május elején nem csak az MVM-től, hanem egyik leányvállalatától, az MVM Paksi Atomerőmű Zrt.-től is közadatigénylésben kértük ki a 2010 és 2017 között kötött reklámszerződéseinek listáját.

Június közepén, 15 napos hosszabbítás után kaptunk érdemi választ. Az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. – akárcsak az anyacége – azt közölte, hogy a 2016 előtti adatokat már korábbi adatigénylésekre válaszul nyilvánosságra hozta, ezért most csak a 2016-os és 2017-es reklámszerződések listáját küldte el.

Mivel a korábbi, másoknak kiadott adatsorok sok esetben nem egyértelműek, mert féléves időszakokra vonatkoznak, csak a legutóbbi két teljes év szerződéslistáját elemeztük.


2016-ban az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. összesen 932,9 millió forintot költött reklámra, hirdetésre és promócióra.

Ebből
- a Demokrata (Artamondo Kft.) 22,7 millió
- a Magyar Hírlap (Rising Star Kft.) 2 millió
- a Magyar Idők 92,2 millió
- a Mediaworks 76,7 millió
- az MMG (Lokál, 888.hu) 58,7 millió
- az Odex 62 millió
- az Origo 27,9 millió
- a Pannon Lapok Társasága 60 millió
- a Pesti Srácok (Insider Media Kft.) 16,7 millió
- a Radio Plus Kft. 17,7 millió
- a Ripost 43 millió
- a TV2 pedig 77,7 millió forintot kapott.

Vagyis a 2016-os reklámköltések közel 60 százaléka, összesen 557,3 millió forint ehhez a 12 kormányközeli médiacéghez került...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése