Szerző: SZALAI ANNA
2025.05.14.
„Szóltak Glatovnak. Annak az embernek a fejében ott volt az egész metrókocsi a legapróbb részletig, meg is találta a hibás ajtónyitások okát, azután azt is, hogy lehetne kivédeni: beépítettek minden ajtóhoz két plusz relét”– válaszolta Héri József a BKV Metró Üzemigazgatóságának vezetője a Fővárosi Törvényszéken az 3-as metróper perfelvétel utáni első tárgyalásán kedden, ahol tanúként hallgatták. Az ominózus felelet arra a bírói kérdésre érkezett, amely a 2017 márciusában leszállított új szerelvények júniusi ajtónyitási meghibásodásának okát firtatta, amelynek eredményeként ki is kellett vonni a forgalomból a frissen beállított kocsikat.
Az orosz metrókocsikat hivatalosan csak felújító, de valójában azóta beismerten újragyártó Metrowagonmash (MWM) szerint a metróvezetők miatt nyíltak ki a metróalagútban mindkét oldalon az utasokat szállító kocsik ajtajai, mivel rosszul választották meg az üzemmódot. Héri aprólékosan elmagyarázta, hogy ez nem lehetséges. A kocsiknak ugyan létezik egy olyan vészhelyzeti üzemmódja, amikor az ajtónyitásokat a vezetők vezérlik és egyszerre akár mindkét oldalon kinyithatják az ajtókat, de ez az üzemmód nem alkalmazható olyan esetben, amikor utasokat szállít a szerelvény. A BKV belső vizsgálata, valamint a Nemzeti Közlekedési Hatóság által elrendelt szakértői felülvizsgálat a szerelvények menetrögzítőjének adatai alapján megállapította,
hogy a kocsik helyes üzemmódban közlekedtek, a kétoldali ajtónyitást nem vezetői, hanem rendszerhiba okozta.
A hiba okát az orosz gyártó által Budapesten állomásoztatott „jótállási csoport” egyik tagja, Glatov (vagy Hazov, Héri később kicsit elbizonytalanodott) találta meg, ahogy a megoldás is az ő fejéből pattant ki. (Júliusban záródni nem tudtak az ajtók, Tarlós István akkori főpolgármester és Bolla Tibor, a BKV minap menesztett vezérigazgatója akkor fakockában találta meg az okot. Glatov magyarázata nem ismert.)...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.