2025. július 18., péntek

TÖBBET KÖLTÖTT A MÁV A MILLIÁRDOKÉRT FELÚJÍTOTT TRAM-TRAIN VONAL KARBANTARTÁSÁRA, MINT A LEROBBANT 140-ESRE

ÁTLÁTSZÓ
Szerző: SEGESVÁRI CSABA
2025.07.17.


A MÁV a Szeged-Hódmezővásárhely közötti tram-train pálya „emelt szintű karbantartására” 460,5 millió forintot költött az átadás utáni első évben. Összehasonlításképp: a Szegedről Budapest felé vezető 140-es vasútvonalra 456 milliót fordítottak.


Lázár János építési és közlekedési miniszter szerint a Szeged és Kiskunfélegyháza közötti vasúti szakaszt 160 milliárd forintért újítják meg – majd valamikor, mert egyelőre nincs rá pénz. Lázár szerint a kormány a munkálatokra az Európai Beruházási Banktól próbált hitelt felvenni, de azt Magyar Péter miatt nem kapják meg.

„Sártó elágazása és Kopáncs forgalmi kitérő között ismét két vágánnyal találkozunk, ide az eredetileg 40a és 100-as vasútvonalak rekonstrukciója során kibontott használt sínszálak beépítését tervezték, amelyek 2018-ban be is épültek Hódmezővásárhelyi Népkert és Algyő közé. Mivel ez a lépés meglehetősen nagy port kavart, 2019-ben inkább új síneket rendeltek az érintett vonalszakaszra, kellenek is ide, hiszen nem véletlen hívják a helyiek ezt a területet Sárrétnek. Sajnos az elmúlt 3 évben a talaj adottságai miatt ez a szakasz érezhető romlásnak indult, melyet cölöpökkel itt-ott próbálnak finomítani, azonban erre hosszútávon majd megoldást kell találni” – Szente Ádám a Szeged-Hódmezővásárhely között 30 milliárd forintból felújított vasúti pályáról beszél. A mozdonyvezető – szakszóval vezér – egy éve töltötte fel erről szóló videóját a Youtube-ra...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.