Szerző: Szabinae
2017.08.30.
...Szeretném, ha ezek a vérprofi tanárok soha nem esnének ki a rendszerből. Az lenne a jó, ha több-tízezerrel többet kapnának a profizmusukért. Ezért írtam össze, hogy mit kell figyelnie a szülőnek, ha tanárt választ.
- Kedv, ahogy hozzááll a munkájához – ha olyasmiről beszélgetünk, ami valóban érdekel bennünket, lelkessé válunk, és mindenképp tenni akarunk azért a dologért. Az igazán jó tanár az okosabb és ügyesebb, motiváltabb gyerekekért tesz, tanul, alkot és munkálkodik. És erről szívesen és lelkesen beszél is.
- A verbális kommunikáció – képszerűen és érthetően beszél, hangja telt, nem sipító, vagy mormogó. Jó hallgatni, mintha egy színdarabban ülnél. Hasonlatokat használ, mosolyog, dicsér, elismer, segít.
- Az írásos kommunikáció - a tájékoztató anyagai is kedvesek. Nem ír olyanokat, hogy „gyermek farsang esemény kerül megrendezésre”, hanem azt írja, hogy rendezek egy gyerek farsangot, amire szeretettel várom az elsősöket. Akkor tanít meg majd jól írni, ha jól tud fogalmazni is.
- A testbeszéd, a metakommunikáció a gesztusok, a mozgás, az arcmimika Minél élénkebb, minél látványosabb, a kicsik annál könnyebben figyelnek. A jó tanár mer ugrálni, kacagni, le mer guggolni, szaladgál – vagyis pont úgy viselkedik, ahogy a tanítványai is szoktak, ezért amit csinál az szeretni való és reális, érthető lesz a gyerekeknek.
- Az érzelmi kommunikáció – a simogatások, az összekacsintások, a testkontaktus, az ölelések nyelve. Ha harmóniában van a személyiségével, se nem rideg, se nem túláradó, akkor jól választunk. Hogy érzed magad a közelében? A legtöbb embernek van kisugárzása. Akinek „jó a közelében lenni” abból valószínűleg jó tanár lesz. Hogy ezt megérezzük, azonban a racionalizáló agyat el kell hallgattatni.
- Ki tud-e állni magáért, az igazáért, a tanítványaiért? Nagyon sok tanár van, aki retteg a vezetőitől, hogy valamit rosszul csinál és nem áll ki magáért sem, hát még a tanítványaiért … Ők azok, akik szemben mézes-mázosan beszélnek a szülővel, mert nem merik vállalni a véleményüket, a háta mögött pedig büntetik a gyereket. A jó tanár képes kezelni egy konfliktust akár a felnőttek közt, akár a gyerekek közt keletkezik.
- Mire vitték azok a gyerekek, akiket ő tanított (felsőben, vagy magasabb iskolákban hogy teljesítenek, esetleg az életben mire jutottak)?
A munkája eredményét is érdemes megnézni – mennyire felszabadultak, vagy beszabályozottak a gyerekek, akiket tanít. Suttogva beszélnek, leszegett fejjel sietnek a folyosó oldalán, ordítanak, ha végre kiszabadulnak, vagy óra után is mosolyogva, változatlan kedélyállapotban, esetleg a tanultak hatása alatt, arról tovább beszélgetve hagyják el a termet?...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.