HÚSZ ÉV SODRÓDÁS - (A HÚSZÉVES BESH O DROM JUBILEUMI ALBUMA – FONÓ, 2020)
ÉLET ÉS IRODALOM / KRITIKA Szerző: VÉGSŐ ZOLTÁN 2020.04.30.
Olyan zenét hallunk, amit létre kellett hozni, mégis az az eredendő sodrás ragad magával, ami a lassabb, például a Jamange című cigány balladában is jelen van, és ilyenkor nem közvetlenül a felszínen, hanem a mélyebben zajló örvényléssel hat. Döbbenetes zenészi teljesítmények. Tempó, ritmika, dallamformálás, harmóniakezelés, összjáték: a masszív hangszerelésben mindenkinek megvan a szerepe, a zenefolyamban senki nem kevés és nem sok.
Sok zenekar létezésének legnagyobb kihívásával küszködik. Hogyan tartsa fenn magát, hogyan maradjon együtt a zenekar, mi legyen a gyakorlással, próbákkal, a közös zeneírással? Az online tér persze számos lehetőséget nyújt, a járvány mégis egy új probléma, a zenélés pedig közösségi műfaj, az eddig élőben együtt dolgozó együttesek talán megunják az elzártságot, talán nem. Azonban van egy zenekar, amelyiknek alapító tagjai hosszú évek óta szétszéledtek a világban, és az itthoni tagokkal távkapcsolatban gond nélkül építik tovább magukat. Bennem csak nemrég tudatosult, hogy a Besh o droM így működik: csak morzsákat érzékeltem, mintha többet lennének külföldön, mint itthon, de hát elém-elém pottyantak felvételeik és egy új, gyönyörűen kivitelezett klip is, ami rendszerint nem tartozik a világzenei együttesek hagyományos megnyilvánulási formái közé. A Vaságy impresszív klipje erős állásfoglalás és rendszerkritika, és bár a dal egy cigánydal átgyúrása, a szövegbe is bekerült egy félreérthetetlen strófa, miszerint valamennyi ronda disznó mind az Országházba való. Az üzenet bizonyosan eljutott a címzettekhez, mert a a köztévé letiltotta a klipet...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.