Szerző: HARKAI PÉTER
2020.08.26.
Franciaországban elképzelhetetlen, hogy a köz pénzéből egymás torkának ugrasszák a pénzt befizető alkotókat vagy támogatásra szoruló rétegeket – kommentálta megkeresésünkre Derdák András a tervezett raktárkoncert-projektet. Meggyőződése, hogy a járványhelyzet következményeivel visszaélve, hosszú időre frontot nyitott a kormány a könnyűzenében is.
– Elvileg tegnap zárult a kormány-finanszírozta „raktárkoncertek” támogatásában résztvevők végleges listája. Megkerestük a kezdeményező Miniszterelnöki Kabinetirodát a részletekkel kapcsolatban, de nem kaptunk választ. Te lassan 30 éve része vagy mind a könnyűzenei szakmának, mind a hazai kultúramenedzselésnek. A rendszerváltáskor bő tíz éven át vitted a csillaghegyi, főként alternatív zenei és kulturális Banán Klubot. 2002-től szűk három évet kaptál a Fidesz utáni Millenáris Park kulturális, művészeti igazgatójaként egy azóta sem megismételt szabad művészi szellemű profil kialakítására. 2006-tól öt évig a Párizsi Magyar Intézet igazgatójaként működtél, már francia területen és lényegében maradtál is a mai napig: Mondtpellierben élsz, egy évtizede te szervezed a francia közönséget a Sziget Fesztiválra. Kívülálló bennfentesként, ráadásul nemzetközi tapasztalatok birtokában, hogyan látod a koncertzenekarok megsegítésére feltalált raktárkoncert-projekt hatékonyságát?
– Az önmagában üdvözlendő, hogy előálltak egy ilyen ötlettel, mert tragikus helyzetben van az egész szakma. Nem csak az előadók, akik jobban látszanak, hanem az egész technikai háttérszemélyzetig – a szervezőktől a színpadépítőkig – mindenkinek megszűnt a jövedelme. Ők ráadásul rendszeresen olyan jövedelmi lehetőségeknek kitett emberek, akik egyik hónapról a másikra, egyik turnétól a másikig élnek. Brutális, hogy kimaradt egy teljes évad s ebből a szempontból egyértelműen pozitív, hogy legalább valamilyen lehetőséghez jutnak az állam segítségével...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.