Szerző: MILLEI ILONA
2020.09. 17.
Magyarországon a szülők kétharmada még mindig elfogadhatónak tartja a gyerekek testi fenyítését, az iskolákban pedig nem szükségszerű feltétel, hanem luxus, ha egy gyerek jól érzi magát. A kényszerítő eszközök iskolai jelenléte, és a rendészeti módszerek megjelenése a tanítási környezetben valójában az erőszakot eszkalálja. Sokkal inkább azt kellene firtatnunk, hogy a pedagógusok kapnak-e megfelelő eszközöket arra, hogy integráltan oktassanak, erőszakmentesen oldjanak meg konfliktusokat. Gyurkó Szilviával, a Hintalovon Alapítvány gyermekjogi szakértőjével beszélgettünk.
– Az iskolaőri rendszert az emberek 73 százaléka elutasítja, 22 százaléka támogatja, 5 százaléknak pedig nem volt határozott álláspontja derült ki a Závecz Research Intézet reprezentatív közvélemény-kutatásából, amit a Magyar Liberális Párt megbízásából készítettek a közelmúltban. Meglepő ez az eredmény?
– Miközben örülök ezeknek az arányszámoknak, mégis azt gondolom, hogy ezt a kérdést nehéz országosan mérni, mert nagyon függ adott közösség, település „mikroklímájától”, hogy mennyiben érzik, hogy szükség van egy erős kézre az iskolákban. Magyarországon a szülők kétharmada még mindig elfogadhatónak tartja a gyerekek testi fenyítését, az iskolát pedig – a felelős minisztériumi vezetők nyilatkozatai alapján – olyan helynek kell tekinteni, ahol nem szükségszerű feltétel, hanem luxus, ha egy gyerek jól érzi magát. Ilyen keretfeltételek mellett, az iskolaőrök megjelenése tulajdonképpen kódolva volt a rendszerbe...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.