Szerző: RÁCZ JOHANNA
2019.04.03.
A magyar egészségügy nem feltétlenül kapcsolódik össze a fejekben az innovációval – mondta találóan Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) főigazgatója a tizedik SMART Konferencián kedden. Az előadó azonban arról akarta meggyőzni a konferencia közönségét, hogy az egyik leginnovatívabb állami szervezet Magyarországon az OMSZ – aminek ráadásul ő az első digitális bennszülött igazgatója.
Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért által szervezett konferenciának ez a szekciója ugyanis azzal foglalkozott, milyen innovációs hatásokat észlelnek, hogyan hasznosítják munkájukban a technológiai újdonságokat a különféle tudományágak képviselői, például az orvosok.
A mentőszolgálat 132 éve önkéntes egyesületként szerveződött meg, 1948-ban alakult állami szervezetté, és működése a főigazgató szerint hungarikum: máshol nincs országosan és egységesen szervezett, államilag finanszírozott mentőszolgálat. Az innovációs kényszer részben éppen ebből az adottságból fakad, és Csató szerint a szervezet 70 éve keresi is hajthatatlanul az újdonságokat. „Mi is egy logisztikai vállalat vagyunk, értéket szállítunk, az egészséget. Harminc másodpercen belül fogadjuk a hívást, erre még az Amazon sem képes.”
A mentők például ma már dashboardokon (digitális, egyoldalas vizuális felületen) látják a napi teljesítményüket – innen sok más mellett az is kiderül, hogy Budapesten magas házak, vidéken meg hosszú utcák vannak, az átlagos mentőút a fővárosban 15 kilométer, vidéken pedig 40-45. De hasonlóan fontos, hogy két éve már mesterséges intelligencia segít a mentőállomások használatának optimalizálásában. Az algoritmus támogatja például a döntést, hogy kell-e az adott állomásra plusz mentőegység, és Csató szerint 2 százalékos tévedési aránnyal azt is képes megbecsülni, hogy bekövetkezik-e az adott területen baleset...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.