Szerző: Föld S. Péter
2017.07.22.
Nem ilyen dicstelenül akart ismertté válni a T-Systems nevű cég, nem arra vágytak, hogy egy ország utálja őket. Úgy kellett ez nekik, mint ablakos tótnak a hanyatt esés. De így sikerült, és erről a leginkább ők maguk tehetnek.
A történet ismert, talán még azok is olvastak róla, akik egyébként csak a kormánypárti sajtóból tájékozódnak. Egy, az informatikában nem túlzottan jártas 18 éves fiú rést talált a BKK frissen üzembe állított online jegyértékesítési rendszerében, vásárolt is ötven forintért havi bérletet, majd közölte a BKK-val, hogy a rendszer sérülékeny és kijátszható.
A T-Systems, mely a BKK részére a jegyértékesítési rendszer szoftverjét készítette, és mely clg ily ódon ennek a rendszernek, valamint a rendszert használó polgárok adatainak a biztonságért is felelős, feljelentette a fiút, akiért kora hajnalban nyomozók mentek ki a lakására, és bevitték kihallgatásra.
Normális országban, tisztességes jogállamban is van nyomozás és kihallgatás, de ott nem a hiba észlelőjét vegzálják, hanem azokat keresik meg, akik felelősek azért, hogy a jegyrendszerben lyukak vannak. (És őket sem hajnalban viszik el kihallgatásra.)
Normális országban és tisztességes jogállamban a T-Systems vezetőit faggatták volna a nyomozók. Megkérdezik őket, hogy mindez hogyan fordulhatott elő, ki volt az, aki ezt a szoftvert a cégnél készítette, ki az, aki elfogadta, hogy mint hibátlan, de legalábbis a célnak megfelelő terméket, a megrendelőnek átadja.
És a BKK illetékeseit is illő volna megkérdezni (kihallgatni), hogy a Tarlós István főpolgármester felügyelte cégnél ki volt az, aki a T.-Systems által – mint kiderült, nem megfelelő minőségben – elkészített munkát átvette, és kifizette.
Normális országban, tisztességes jogállamban ez lett volna az ügymenet...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.