2016. október 4., kedd

NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁSBAN ALIG KÖLTÜNK OKTATÁSRA

TÉNYTÁR LOG
Szerző: Ténytár
2016.10.04.


Az oktatásba fektetni minden ország számára nagyon fontos és előnyös lenne, hiszen ez a gazdaság fejlesztésében kulcsfontosságú humán tőke megteremtője. Magyarország mégsem fordít eleget a szektorra, nemzetközi összehasonlításban pedig lehangolóan keveset vonható le a következtetés az OECD szeptemberben publikált oktatásról szóló nemzetközi kutatásából. Talán érdemesebb lenne erre áldozni, mint a gyűlöletkampánnyal együtt kidobni 15 milliárdot egy olyan népszavazásra, amelynek a végén ugyanaz történik majd, mintha érvényes lett volna.

Miért éri meg iskolába járni? Miért éri meg az iskolarendszerbe fektetni? A diplomások körében a munkanélküliség minimális az alacsonyabb végzettségűekhez képest. A munkanélküliség tehát inkább azokat sújtja, akik előbb hagyták el az iskolapadot. Sőt, nem meglepő módon a diplomások átlagkeresete is jóval nagyobb, mint a képesítés nélküli, vagy csupán általános, vagy középiskolai végzettséggel rendelkezőké. A biztosabb, jobban fizető munkahelyek kulcsa, a tanulás.

Ehhez képest Magyarországon a kormányzati kommunikáció diplomaellenes (lásd Orbán Viktor romkocsmákban merengő diplomások víziója), a diplomások aránya átlagon aluli, csupán 25 százalék (miközben az OECD-átlag 36 százalék). Már az érettségi megszerzése is javítja a foglalkoztatási esélyeket, ehhez képest a kormány 18-ról 16 évre csökkentette az iskolakötelezettség korhatárát, amellyel nőtt az érettségi előtt lemorzsolódók száma, növelve a munkanélküliség esélyeit...

ITT OLVASHATÓ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.