Szerző: HALÁSZ NIKOLETT
2022.11.15.
A Belügyminisztérium két kérdőívben mérte fel a pedagógusok véleményét az oktatás fontos kérdéseiről. Ezek alapján a kitöltők 70 százaléka szerint teljesítményalapú differenciált bérezésre lenne szükség, ebben legjobban a hátrányos helyzetű gyerekekkel foglalkozókat kellene díjazni. A pedagógusi előmeneteli rendszerben változás jöhet, az oktatásért felelős államtitkár szerint meg kell vizsgálni, hogy mennyire indokolt a jelenlegi formájában fenntartani például a Pedagógus II. minősítés kötelező megszerzését.
A Belügyminisztérium június 13-26. és szeptember 1-20. között két kérdőívben mérte fel a pedagógusok és a nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő, vagyis NOKS dolgozók véleményét. A minisztérium például arra volt kíváncsi, hogy az oktatásban dolgozók mit gondolnak az olyan témákról, mint a munkaterhek csökkentése, a pedagógusi teljesítmény mérhetősége. Szerintük a kérdőív eredményei irányadók a kormánynak a további pedagógusbér-emelés tervezésében. A felmérés részletes eredményeit a Pedagógiai Folyóiratban írta meg Maruzsa Zoltán, köznevelésért felelős államtitkár és Kisfaludy László, köznevelésért felelős helyettes államtitkár.
Az első kérdőíves felmérés öt témakört érintett:
- a pedagógusok és a tanulók leterheltsége, ideális csoport- és osztálylétszámok;
- munkakörülmények, juttatások;
- a pedagógusok és a gyermekek védelme, biztonsága;
- a pedagógusok teljesítményének mérhetősége, a tanulási eredmények kapcsolata a
pedagógusok teljesítményének értékelésével;
- az intézmények teljesítményének mérése, értékelése.
A második kérdőív fókusza ennél szűkebb volt: elsődlegesen a pedagógusokat érintő külső értékelések, minősítési kötelezettségek rendszerével, a köznevelési intézményeken belüli értékelő visszajelzés jelenlegi gyakorlatával, valamint a teljesítményértékelés szempontjaival foglalkozott.
A júniusi kérdőívet 24 ezren töltötték ki, a pedagógusok 15 százaléka, vagyis nagyjából minden hetedik pedagógus. A szeptemberi kérdőívet már a pedagógusok 24 százaléka visszaküldte...
A második kérdőív fókusza ennél szűkebb volt: elsődlegesen a pedagógusokat érintő külső értékelések, minősítési kötelezettségek rendszerével, a köznevelési intézményeken belüli értékelő visszajelzés jelenlegi gyakorlatával, valamint a teljesítményértékelés szempontjaival foglalkozott.
A júniusi kérdőívet 24 ezren töltötték ki, a pedagógusok 15 százaléka, vagyis nagyjából minden hetedik pedagógus. A szeptemberi kérdőívet már a pedagógusok 24 százaléka visszaküldte...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.