Szerző: KENDE ÁGNES
2022.11.27.
„Furcsa módon minél kevesebb tanárral működik egy oktatási rendszer, annál eredményesebb – mondta Lannert Judit, a T-Tudok oktatáskutató központ kutatója egy olyan országban, ahol semmi másról nem hallani, mint a pedagógushiányról és a 16 ezer hiányzó pedagógusról. – Ha fajlagosan kevesebb a tanár, annál jobban meg tudjuk fizetni őket.”
Az állítás a Hogyan lesz a jó tanár? címmel november 25-én a CEU Nádor utcai épületének Auditóriumában a CEU Határtalan tudás sorozatának péntek esti rendezvényén hangzott el, ahol Lannert mellett Balázs Éva szociológus-közgazdász és Salát Magdolna, az ELTE PPK Neveléstudományi Intézete hallgatói műhelyének képviselője is előadást tartott. A téma nem is lehetne aktuálisabb: milyen ma Magyarországon tanárnak lenni, és ehhez képest milyen máshol? Mennyi autonómiájuk és szakmai lehetőségük van a pedagógusoknak, és hogy néz ki ma az egyre kevesebb jelentkezőt vonzó tanárképzés?
Azt mindenki tudja, hogy nálunk baj van, de nézzük, meg, hogy kinél nincsen baj Európában! – kezdte előadását Lannert. Az oktatáskutató a portugál és az észt példát hozta fel: míg a portugál tanárok a diplomás bér 133 százalékát kapják, nálunk ez csupán 61 százalék, így a magyar tanári bérek az összes OECD-ország közül Magyarországon a legalacsonyabbak...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.