Szerző: MILLEI ILONA
2023.02.05.
a Huxit pedig katasztrofális lenne Magyarország számára.
Három éve szűnt meg a brit EU-tagság. Mára azonban csaknem az összes nagy-britanniai választókörzetben a szavazásra jogosultak többsége hibának tartja a kilépést. Végül is mit hozott a Brexit az angoloknak?
Előnyt nem, ezzel szemben rendkívüli gazdasági károkat igen. Jelentősen gyengítette az egész brit gazdaságot, és világgazdasági pozíciójukat. Ennek többféle eleme is van. Kikerültek a vámunióból, ami egyrészt azt jelentette, hogy komplett gyárak, vállalatok települtek át Nagy-Britanniából a kontinensre, ennélfogva munkahelyek szűntek meg. Például autógyártásban a Toyotának az egyik legfőbb európai bázisa ott volt, a gyárat egyszerűen bezárták, és a kontinensen valahol újra nyitották. Így bizonyos szempontból munkanélküliség keletkezett. Megszűntek vállalatok, kisebb cégek is, boltok például a londoni Cityben, amelyek a nagyon pénzes, felsőosztályba tartozó bankárvilágnak a kiszolgálói voltak mindenféle luxuscikkekkel. Miután a bankszektor – főleg a befektetési banki üzletágban – üzleti tevékenységének jelentős részét szintén áttelepítette a kontinensre, így ez a réteg is erősen megcsappant. Egyrészt tehát a vállalatok áttelepülése miatt a reálgazdaságban volt egy jelentős visszaesés, másrészt az, hogy a vámunióból kikerült Nagy-Britannia, jelentős részben megnövelte az importárú árát a megnövekvő szállítási költségek miatt, amit a vámeljárás önmagában okoz, és természetesen a fizetendő vám miatt. A brit export versenyképességét kifejezetten rontotta megint csak a megemelkedett szállítási költségek, és a fizetendő vám okán. A kilépés szaldója ebben az értelemben is negatív volt. Vagyis meggyengült London történelmi okokból kialakult, hagyományos pénzügyi központ szerepe...
Három éve szűnt meg a brit EU-tagság. Mára azonban csaknem az összes nagy-britanniai választókörzetben a szavazásra jogosultak többsége hibának tartja a kilépést. Végül is mit hozott a Brexit az angoloknak?
Előnyt nem, ezzel szemben rendkívüli gazdasági károkat igen. Jelentősen gyengítette az egész brit gazdaságot, és világgazdasági pozíciójukat. Ennek többféle eleme is van. Kikerültek a vámunióból, ami egyrészt azt jelentette, hogy komplett gyárak, vállalatok települtek át Nagy-Britanniából a kontinensre, ennélfogva munkahelyek szűntek meg. Például autógyártásban a Toyotának az egyik legfőbb európai bázisa ott volt, a gyárat egyszerűen bezárták, és a kontinensen valahol újra nyitották. Így bizonyos szempontból munkanélküliség keletkezett. Megszűntek vállalatok, kisebb cégek is, boltok például a londoni Cityben, amelyek a nagyon pénzes, felsőosztályba tartozó bankárvilágnak a kiszolgálói voltak mindenféle luxuscikkekkel. Miután a bankszektor – főleg a befektetési banki üzletágban – üzleti tevékenységének jelentős részét szintén áttelepítette a kontinensre, így ez a réteg is erősen megcsappant. Egyrészt tehát a vállalatok áttelepülése miatt a reálgazdaságban volt egy jelentős visszaesés, másrészt az, hogy a vámunióból kikerült Nagy-Britannia, jelentős részben megnövelte az importárú árát a megnövekvő szállítási költségek miatt, amit a vámeljárás önmagában okoz, és természetesen a fizetendő vám miatt. A brit export versenyképességét kifejezetten rontotta megint csak a megemelkedett szállítási költségek, és a fizetendő vám okán. A kilépés szaldója ebben az értelemben is negatív volt. Vagyis meggyengült London történelmi okokból kialakult, hagyományos pénzügyi központ szerepe...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.