Szerző: SZEPESI LÁSZLÓ
2023.08.04.
A világ lassan, de most már biztosan kilábalt a Covid-járványból, azonban a mai napig is csak fokozatosan derül ki, hogy milyen utóhatásai vannak az egy éve véget ért világméretű lezárásoknak. A szétszakadt ellátási láncok árfelhajtó hatását Európa legmagasabb inflációjától szenvedő országában nem kell külön ecsetelnünk, de szintén a járvány indokolta lezárások magyarázzák a nagyon lassan enyhülő chiphiányt, amely világszerte megnehezítette az informatikai eszközök gyártásának gyors újraindítását. A közvetlen gazdasági hatásokon túl azonban a lezárások egyben a mentalitásokban is változásokat okoztak: sokkal szívesebben és nagyobb számban vásárlunk online, mint 2018-ban, és megnőtt a munkavállalók igénye arra, hogy legalább részben otthonról végezhessék munkájukat.
Az első jelenség hatására az online kereskedelem volumene jelentősen megnőtt, aminek értelemszerűen a hagyományos üzletek forgalma látta kárát. Bár közel egy éve újra teljes a szabadság és mindenki ott vásárolhat, ahol akar, a hagyományos boltok egy része úgy tapasztalja, hogy a fogyasztók által a lezárások során megismert és megkedvelt internetes rendelések elviszik a forgalmukat - nem megy úgy az üzlet, ahogyan azt szeretnék. A második jelenség érdekes konfliktust okoz több vállalatnál is, ahol a vezetés elvárja (elvárná), hogy a munkavállalók a járvány előtti módon, hétfőtől-péntekig, reggeltől-estig az irodában üljenek és ott végezzék a munkájukat, de erre a lezárások alatt az otthoni munkához kedvet kapó és azt sikerrel megvalósító dolgozók egy jelentős része egyszerűen nem hajlandó. A dolgozók inkább állást váltanak és olyan cégnél helyezkednek el, ahol biztosított számukra az otthoni munkavégzés...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.