Szerző: Travolta
2016.02.19.
A múlt héten, annak ellenére, hogy volt olyan pillanat, amikor a DAX már hat és fél százalék esést hozott össze, a legrémisztőbb jelenség nem ez volt. Hanem az, amikor ismét előkerült, hogy felélesztjük (felélesztik) a nemzeti légitársaság – ezek szerint nem elég mélyre temetett – szellemét.
A megfelelő narratívaEzzel kapcsolatban olvasgatva találtam ezt a nyilatkozatot a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesületének elnökétől, amiben – megfelelő kontextusba helyezve – benne van minden a piac örömeiből. Demeter úr szerint például a Malév kiválóan látta el feladatát (utasok „ráhordása” a nagyobb járatokra). Azt én teszem hozzá, hogy amitől aztán – az elégetett adófizetői milliárdok ellenére – simán ment csődbe.
Hogy ez a „feladat” mennyire nem valós, jól jelzik az interjú további gondolatai: a diszkont légitársaságoknak eszükbe se jut ezt „ellátni”, így aztán nem csak ők élnek és virulnak (köztük a magyar Wizz Airrel), de a ferihegyi repülőtér is elfoglalhatta azt a pozíciót, amire a piacon szükség van (diszkont reptér). Emlékszik még valaki arra a 2012-es a rémületre, hogy az adófizetők által szponzorált Malév nélkül Ferihegy is bajban lesz? Nos, ennyit az állam „hasznos” szerepéről a gazdaságban.
Hogy ez a „feladat” mennyire nem valós, jól jelzik az interjú további gondolatai: a diszkont légitársaságoknak eszükbe se jut ezt „ellátni”, így aztán nem csak ők élnek és virulnak (köztük a magyar Wizz Airrel), de a ferihegyi repülőtér is elfoglalhatta azt a pozíciót, amire a piacon szükség van (diszkont reptér). Emlékszik még valaki arra a 2012-es a rémületre, hogy az adófizetők által szponzorált Malév nélkül Ferihegy is bajban lesz? Nos, ennyit az állam „hasznos” szerepéről a gazdaságban.
ITT OLVASHATÓ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.