Szerző: Gomboczné Erdei Mónika
2016.07.03.
Az aktív állampolgárságra nevelés aktualitása
Az aktív állampolgárságra nevelés koncepciója a demokratikus elvek szerint működő államokat tömörítő Európai Unióban az utóbbi évtizedben egyre inkább fókuszba került, és tagállami szinten is beépült az oktatást érintő reformfolyamatokba. A felértékelődés komplex okságú, ám az uniós tagállamok nagy hányadában jelentkező, a fiatalokat is érintő demokratikus deficit lehet a legerőteljesebb motivációs tényező.
Több magyar vonatkozású kutatás tesz tanúbizonyságot a fiatalok csökkenő közéleti és politikai affinitásáról és aktivitásáról, az otthonokban és az iskolában kiépült diszfunkcionális állampolgári szocializációs mechanizmusokról, kiemelve a pedagógusok bizonytalanságát politikai szocializációs szerepük illetékességében (Székely, 2013; Szabó és Kern, 2011. 37-80.; Szabó, 2009).
Mindezeken túl a modern globális világban megjelenő egyéb kihívások (multikulturalizmus, online társadalom, gazdasági válság stb.) az aktív állampolgári nevelés permanens revíziójára késztetik az oktatáspolitika illetékeseit...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.