IFL, AZ ŐSZINTE GAZDASÁG BLOG
Szerző: Szarvas Norbert
2016.08.16.
Aki banánnal fizet, ne csodálkozzon, ha majmot kap.
Valószínűleg ezt a kereskedelem és a marketing rontotta el a fejekben. Hatalmas divat lett az outlet, a kiárusítás az év minden napján és az 50-70%-os akció. Gyakorlatilag hozzászoktattak minket ahhoz, hogy semmiért ne akarjunk teljes árat kifizetni. Nyilván ezzel vannak, akik visszaélnek. Fogják és megemelik a nettó alapárat, amiből majd megnyomják a "Sale" gombot. A boltnak tök mindegy, hogy 50 forintért adja neked a termékét, vagy először felárazza 100 forintra és abból akciózik 50%-ot. Te mégis jobban érzed magad.
Sajnos van egy nagyon rossz üzenete ennek a folyamatnak, amiről nagyon nehéz írni, amikor még él a társadalomban a "szegénység tudat". Ráadásul ez a tudat nem alaptalan, hiszen valójában tényleg nagyon sokan élnek a létminimum közelében. Őket egyetlen dolog fogja érdekelni: az ár. Ez a cikk most nem nekik szól, hanem az átlagos vagy annál jobban élőknek.
Mégis kell erről beszélnünk, mert a folyamat végén hihetetlen minőségromlással nézünk szemben. Magyarul egyre több szar lepi majd el a piacot. A "sale" nevelő mentalitásnak egyértelmű hátránya, hogy az embereket lebeszélik a drágább termékekről. Emiatt egyre kevesebben hajlandóak fizetni teljes árat. Márpedig a minőségi munka bármilyen területen időbe és pénzbe kerül. Ha az ügyfél pont ezt az időt nem hajlandó megfizetni, a cég viszont el akar adni, és egy ponton túl már nem tud tovább árat csökkenteni, akkor kénytelen lesz a minőséghez hozzányúlni.
Vásárlóként pedig azt fogod kapni, amitől a legjobban tartasz: silányt és gagyit,
Példa:
ITT OLVASHATÓ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.