2016. december 15., csütörtök

VÁSÁRHELYI MÁRIA: VÁDOLOM...

168 ÓRA ONLINE
Szerző: Vásárhelyi Mária
2016.12.15.



Vádolom a kormányt, hogy a tankötelezettség felső korhatárának 18-ról 16 évre történt leszállítása miatt Magyarországon évről évre növekszik azoknak a fiataloknak a száma, akiknek már 16 éves korukban megpecsételődik a sorsuk, mivel soha nem fejezik be az általános iskolai tanulmányaikat, és már felnőtté válásuk előtt a kilátástalan mélyszegénységbe zuhanva egész életükben a szociális ellátórendszer kiszolgáltatottjai, a közmunkaprogramok modern rabszolgái lesznek. Magyarországon 2010 óta több mint ötvenezer gyerek hagyta el úgy a közoktatási rendszert, hogy nem fejezte be alapfokú tanulmányait sem.
Vádolom a kormányt, hogy felszámolás helyett aktívan elősegíti a szegregált oktatás feltételeinek kialakulását, a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek intézményi elkülönítését, és szisztematikusan szünteti meg azokat az intézményeket, amelyeknek célja a mélyszegénységben élő fiatalok felzárkóztatása, társadalmi hátrányaik csökkentése lenne.
Vádolom a kormányt, hogy a 2010 óta kialakult oktatási rendszer következtében Magyarországon a társadalmi mobilitás csatornái teljesen bedugultak és a gyermekek döntő többségének jövője már születésük pillanatában eldől. A gyerekek egyharmada szegénysorba születik, és mivel nem jutnak minőségi oktatáshoz, esélyük sincs a szegénységből történő kiemelkedésre, arra, hogy többre jussanak, mint szüleik, és ne a szociális segélyek, a közmunka és az alkalmi segédmunkák háromszögében tengődve éljék le életüket.
Vádolom a kormányt, hogy miközben az elmúlt években több mint kétszázmilliárd forintot költött el üresen tátongó stadionok építésére és ezermilliárdokat teljesen felesleges és ostoba presztízsberuházásokra, évről évre több forrást von ki az oktatásból, lehetetlenné téve a korszerű tudás megszerzéséhez szükséges infrastrukturális feltételek megteremtését.
Vádolom a kormányt, hogy az állam világnézeti semlegességének elvét feladva nagyobb támogatásban részesíti az egyházi, mint az állami oktatási intézményeket, egyre több települést kényszerítve arra, hogy oktatási intézményeit forráshiány ­miatt átadja az egyházaknak, és ezáltal egyre több szülő kénytelen gyermekét – világnézeti, erkölcsi meggyőződése ellenére – egyházi iskolába járatni.
Vádolom a kormányt, hogy az oktatási rendszer drámai ano­­máliái miatt az iskolákból kikerülő diákok 25 százaléka funkcionális analfabéta, és ennél is többen vannak, akik a legalapvetőbb természettudományos és matematikai alapkészségekkel sem rendelkeznek. Az általános iskolát befejező fiatalok 25 százaléka nem képes egy egyszerű használati utasítás megértésére vagy matematikai alapművelet elvégzésére sem.
Vádolom a kormányt, hogy a korszerűtlen és betegesen túlcentralizált oktatási rendszer miatt a magyar diákok döntő többsége az iskolában nem szerzi meg azokat a képességeket, amelyek segítségével sikeresen beléphetne a minőségi munkaerőpiacra, és a magyar munkaerő egyre inkább a fejlett világ napszámosainak toborzóbázisává válik.
Vádolom a kormányt, hogy 2010 óta a közoktatásban felszámolt minden előremutató kezdeményezést, és minden változtatás, amelyet ezen a területen bevezetett, a 19. századi, dohszagú, versenyképtelen, lélekölő porosz oktatási rendszer restaurálását szolgálja.
Vádolom a kormányt, mert Magyarországon a korszerű, versenyképes tudáshoz való hozzájutás esélyét kizárólag a diákok gazdasági-szociális helyzete determinálja, és a társadalom sokkal több erőforrást biztosít a középosztálybeli vagy a fölött elhelyezkedő, mint a rászoruló szegény fiatalok oktatására. Minél jobb módba születik egy fiatal, annál többet fordít az állam a képzésére.
Vádolom a kormányt, mert olyan követelményeket állít az iskolák és a pedagógusok elé, amelyek rombolják a diákok tanulási kedvét, nem tanítják meg őket a kreatív gondolkodásra, önálló egyének helyett alattvalókat nevelnek belőlük, a pedagógusokat rendőrszerepbe kényszerítik, nem adnak te­­ret semmiféle egyéni kezdeményezésnek, önálló pedagógiai elképzelésnek, és lehetetlenné teszik a diákok személyiségéhez és képességeihez alkalmazkodó differenciált oktatási módszerek kialakítását.
Vádolom a kormányt, amiért 2010 óta drámaian romlottak a minőségi oktatás feltételei és ezzel párhuzamosan zuhant a magyar diákok felkészültségének színvonala, ami miatt évről évre csökken a magyar fiatalok esélye, hogy a nemzetközi munkaerőpiac versenyképes szereplői legyenek.
Vádolom a kormányt, hogy oktatáspolitikájával generáció­­kat foszt meg attól az esélytől, hogy képzettségben, készségekben, kreativitásban és kulturáltságban egyenrangú társai legyenek az európai közösség hasonló korosztályú tagjainak.
Vádolom a kormányt, mert a kialakított oktatási rendszer visszafordíthatatlanná teszi a társadalom teljes dezintegrációját, az ország kulturális leszakadását és akadályozza Magyarország felemelkedését.
Vádolom a kormányt hazaárulással, a nemzet jövőjének elárulásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.