Szerző: JÁMBORANDRÁS
2017.05.19.
A 444 oldalán múlt szerdán egy olyan cikk jelent meg, amiben a lap az olvasók támogatását kéri. Enélkül vélhetően nem dőlne be holnap a 444, de az, hogy Uj Péterék ezen az úton indultak el, azt jelzi, ma iszonyatosan nehéz a kormánytól független sajtóterméket készíteni.
Miközben a PestiSrácok vezetője egy interjúban mondja el, hogy lapja 80%-ban állami “hirdetésekből” tartja fent magát, a független sajtótermékek, akik a hirdetési piac Fidesz által nem kontrollált részéről próbálnak megélni, egyre nehezebb helyzetben vannak. A kormány most éppen a reklámadó törvénymodósitását próbálja betolni, ami 2.2%-kal emelné az adó mértékét, miközben a médiapiacon a cégek nyereségrátája 2-3 százalék között van. Ez azt jelenti, hogy a reklámadó emelése lényegében lenullázná a médiapiacon termelhető nyereséget.
De látjuk azt a hadjáratot is, ami az elmúlt hónapokban indult a független médiatermékek ellen. A 444 folyamatos sorosozása, az Index simicskázása, a HVG és a 24.hu folyamatos megbélyegzése pedig nem csak az olvasókra és az újságírókra helyezett pszichikai nyomást, hanem a hirdetőkre is. Ezek a támadások pontosan kijelölik a magáncégek számára, kinél nem éri meg hirdetni, ha nem akar magának kellemetlenséget, vagy nem szeretné kizárni magát az állami megrendelésekből.
De látjuk azt a hadjáratot is, ami az elmúlt hónapokban indult a független médiatermékek ellen. A 444 folyamatos sorosozása, az Index simicskázása, a HVG és a 24.hu folyamatos megbélyegzése pedig nem csak az olvasókra és az újságírókra helyezett pszichikai nyomást, hanem a hirdetőkre is. Ezek a támadások pontosan kijelölik a magáncégek számára, kinél nem éri meg hirdetni, ha nem akar magának kellemetlenséget, vagy nem szeretné kizárni magát az állami megrendelésekből.
Az Index vagy az RTL Klub nyilvánvalóan túléli ezeket a támadásokat, mert óriási elérésük miatt megkerülhetetlenek egy nem politikai szempontok szerint megtervezett médiakampányban. De a kisebb portálok felületére, így a 444-re már nem feltétlenül van szüksége a hirdetőknek. (Persze a 444 fiatal, nagyvárosi, jól kereső olvasói rétegével még mindig nagyon adja a legtöbb hirdetőnek.)...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.