2017. december 20., szerda

10 OK, MIÉRT NEM KELL BEÉPÍTENI A LIGETET A NÉPRAJZI MÚZEUMMAL

B1 BLOGCSALÁD
Szerző: Mr Flynn Rider
2017.12.20.


A héten elkezdték körbekordonozni a leendő Néprajzi Múzeum és a mellette épülő mélygarázs helyét a Városligetben, a Felvonulási téren. Mondunk 10 okot, miért ne oda épüljön a Nemzeti Gördeszkapálya. 




1. Rákosi elkezdte, Orbán folytatja

A Városliget eredetileg a Felvonulási teret is magába foglalta, azaz ahol idáig az autók parkoltak és korábban a tankok vonultak fel, vagy május elsején a "boldog munkások", ott bizony korábban fák voltak. A Liget Projekt hajnalán, vagy 4-5 éve természetesen Baán László, a Liget Projekt ötletgazdája megígérte, hogy ezt a területet „bezöldítik”. Ebből annyi lett, hogy a vasfödém szerkezetre a látványterveken fákat és némi gyepet álmodtak. Nyilván a fák gyökerei nagyon meg tudnak majd kapaszkodni az épületen…

2. Nem volt környezeti hatástanulmány, sem részletes régészeti vizsgálat


Mivel a Városligetet Papcsák, Zuglaó ex-polgármestere a Fővárosnak adta hirtelen, majd a Főváros a Városliget Ingatlanfejlesztő Zrt-nek továbbította, illetve gyorsan építési területté, majd kiemelt kormányzati projektté minősítették az egészet, így nem volt igazán környezeti hatástanulmány. Nyilván egy 300 méter hosszú, 60 méter széles, 14-21 méterre nyúló épületnek nincs jelentős környezeti hatása. Így minden lacafacázás nélkül ki is adták rá az építési engedélyt.

Mivel a Néprajzi múzeum építése meghaladja az 500 millió forintot és jelentős földmunkával jár, ezért a régészeti feltárásról részletesen kellett volna rendelkezni! Nem tették.

3. Vizsgálódik az UNESCO

Az Andrássy út és környezete (vagyis a Liget) a világörökség részét képezi, ezért aztán a nagyobb lélegzetvételű változtatások azzal járhatnak, hogy elveszítjük ezt a besorolást. Erre Baán László valószínűleg nem gondolt. De a Vár esetében is olyan simán ment minden: az Orbán-kormány ott is az UNESCO engedélye és véleménye kikérése nélkül kezdett hatalmas átalakításokba. Legalább addig nem kellene elkezdeni építkezni, amíg az UNESCO-vizsgálat le nem zárul. 

4. Nem lesz kis meló: évekig por és kosz borítja majd a Ligetet és környékét


A múzeum / pláza építéséhez fel kell szedni a tér kiépítéséhez felhasznált 360 méter hosszan 60 ezer m² követ, 48 ezer m² betont, és 10 ezer m² aszfaltot. Ezt tárolni, majd szállítani kell, teherautókkal. Majd jönnek a toronydaruk és a munkagépek.

Mindez nem kis bosszúságot fog okozni a közelben lakóknak, akik amúgy is dühösek, hiszen pár hónapja a környéken lehetetlen 20-30 percnél kevesebb idő alatt parkolóhelyet találni.

Természetesen az építkezésekkel a Dózsa György úti fák (102 db japán akác) és a Liget fái is mind rosszul járnak majd, a legtöbbjüket egyszerűen elpusztítja a beton szörnyeteg, amit a közelükbe építenek fel (és ásnak le)...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.