Szerző: SEGESVÁRI CSABA
2019.01.10.
Az M35-ös autópálya egyik szakasza kilométerenként alig kerül többe, mint a nemrég átadott 2×1 sávos hódmezővásárhelyi elkerülő. A 47-es út esetleges bővítése szintén óriási összegeket emészthet fel. A NIF honlapja alapján összegyűjtöttük, hol és mennyiből épülnek most Magyarországon gyorsforgalmi utak.
Másfél év alatt, a Colas-csoport kivitelezésében határidőre elkészült a 47. sz. főút Hódmezővásárhely elkerülő szakasza – közölte a napokban a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a honlapján. Az utat még a választások előtt átadták a forgalomnak. Az átadáson részt vett Lázár János is, és azt mondta, a hódmezővásárhelyiek 1994. óta tervezték, hogy tehermentesítik a belvárost a 45-ös és a 47-es főút átmenő forgalmától.
Az út egyik különlegessége a körhíd. Ez több mint 10 méter magas, az elkerülő így csatlakozik a 47-esbe. A tervezők szerint enélkül nem lehetett volna az elkerülőt megépíteni.
Az út egyébként 2×1 sávos, 12,7 kilométer hosszú, és bruttó 35,4 milliárd forintba került az uniós és magyar adófizetőknek. Emiatt nem csak a körhíd, hanem a kilométerenkénti ár is különlegessége teszi az utat, ugyanis a kétszer egysávos elkerülő minden egyes kilométere bruttó 2,8 milliárd forintba került.
Emlékeztetőül: 2015-ben Lázár János az – akkor még Simicska Lajos érdekeltségeinek kivitelezésében készülő M4-es autópálya – építésének leállításakor azt mondta az RTL Híradó szerint: “az mégsem normális dolog, hogy magyar adófizetői pénzből egymilliárd forint helyett mondjuk négymilliárd forintért épüljön egy kilométer út.” De akkor ő autópályáról beszélt, nem pedig egy másodrendű, kétszer egysávos útról...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.