2019. február 20., szerda

MEGUGRÓ KÖLTSÉGEK, CSÚSZÁS, BARÁTI ZSEBEK: EZ LETT ORBÁN NAGY ÚTÉPÍTÉSI ÍGÉRETEIBŐL

HVG ONLINE
Szerző: BALLA GYÖRGYI
2019.02.20.


Orbán Viktor miniszterelnök 2015-ben sokat ígért a megyei jogú városoknak, egyebek között azt, hogy 2018-ig minden magyarországi autópálya eléri az országhatárt. A határidő lejárt, és még mindig van olyan beruházás, amelyik el sem kezdődött. Az azonban már látszik, hogy kik járhatnak jól a Modern Városok Program útépítéseinél.

Orbán Viktor 2015 márciusa és 2017 májusa között 23 megyei jogú városba ment el, a legfontosabb közös ígérete mindenütt az volt, hogy mindannyian kapnak új autóutakat. A miniszterelnök azt mondta, az a cél, hogy minden megyei jogú várost 2018-ig bekapcsoljanak a már létező autóút- és autópálya-rendszerbe, illetve hogy az autópályák elérjék az országhatárt. Ez Zalaegerszegnek, Békéscsabának és Salgótarjánnak volt igazán jó hír, ezek a városok ugyanis messze esnek a közúti „vérkeringéstől”. Összesen
- 690 kilométernyi út megépítését,
- 21 fejlesztést,

- 1921 milliárd forint elköltését jelentette be országjárásán a kormányfő.

Megnéztük, hogy mi valósult meg a tervekből. Összességében elmondható, hogy
- egyetlen megyei jogú városban sem készültek a munkával 2018-ra,
- alig akad olyan város, ahol tartani tudták az eredetileg tervezett költségeket,
- 1 kilométernyi új autópályát átlagosan 2,5 milliárd forintból hoztak ki,
- a nagyberuházásokkal a kormánybarát cégek jártak jól.

Azokat a nagyobb közútfejlesztéseket szedtük sorba, amelyeket magyar állami, illetve európai uniós pénzből finanszíroznak a Modern Városok Program keretében:...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.