Szerző: SPIRK JÓZSEF, MOLNÁR ZOLTÁN
2019.11.27.
- Óriási bukás lett a helyi tömegközlekedés átalakításából Veszprémben – akkora, hogy padlóra küldte a város költségvetését.
- A fideszes vezetés tavaly úgy vágott bele a projektbe, hogy megmutatják a többi megyeszékhelynek, hogyan kell önkormányzati menedzselésben megoldani a buszos közlekedést.
- A régi Ikarusokat lecserélték, de a polgármester már a nyáron kénytelen volt beismerni, hogy elszámolták magukat.
- Az önkormányzati cégre decemberben harmadszor kell százmilliókat költeni, hogy ne menjen csődbe.
- Az év végére a kaland csaknem hatszor annyiba kerül majd, mint amennyit korábban az állami Volánnak fizettek a helyi járatok üzemeltetésért.
A helyi tömegközlekedés finanszírozása fontos kérdéssé vált mind a kormánypárti, mind az ellenzéki vezetésű nagyvárosok számára, miután a kormány bejelentette, hogy törvénymódosítással előrerangsorolják a közlekedést az önkormányzatok feladatai között. Tuzson Bence, a Miniszterelnökség államtitkára két hete közölte, hogy az önkormányzatoknak a legnagyobb bevételi forrásukat, az iparűzési adót elsődlegesen erre a célra kell fordítaniuk. A változtatás ellen már tiltakozott Karácsony Gergely főpolgármester, aki szerint a javaslat szembemegy azzal a megállapodással, amit még elődje, Tarlós István kötött Orbán Viktorral.
Korábban írtunk arról, hogy Győr, a legnagyobb iparűzésiadó-bevétellel rendelkező vidéki város a régi kondíciók között arra jutott, hogy jobban megéri az állami tulajdonú Volán-társasággal, majd annak regionális utódjával, az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központtal (ÉNYKK) szerződni, mint buszokat vásárolni és saját üzemeltető céget létrehozni.
Veszprémben szintén a Volán, majd az ÉNYKK működtette a buszközlekedést, de Győrrel ellentétben itt
2018 nyarán a fideszes Porga Gyula vezette önkormányzat úgy döntött, hogy megszabadul az ÉNYKK-tól...
A helyi tömegközlekedés finanszírozása fontos kérdéssé vált mind a kormánypárti, mind az ellenzéki vezetésű nagyvárosok számára, miután a kormány bejelentette, hogy törvénymódosítással előrerangsorolják a közlekedést az önkormányzatok feladatai között. Tuzson Bence, a Miniszterelnökség államtitkára két hete közölte, hogy az önkormányzatoknak a legnagyobb bevételi forrásukat, az iparűzési adót elsődlegesen erre a célra kell fordítaniuk. A változtatás ellen már tiltakozott Karácsony Gergely főpolgármester, aki szerint a javaslat szembemegy azzal a megállapodással, amit még elődje, Tarlós István kötött Orbán Viktorral.
Korábban írtunk arról, hogy Győr, a legnagyobb iparűzésiadó-bevétellel rendelkező vidéki város a régi kondíciók között arra jutott, hogy jobban megéri az állami tulajdonú Volán-társasággal, majd annak regionális utódjával, az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központtal (ÉNYKK) szerződni, mint buszokat vásárolni és saját üzemeltető céget létrehozni.
Veszprémben szintén a Volán, majd az ÉNYKK működtette a buszközlekedést, de Győrrel ellentétben itt
2018 nyarán a fideszes Porga Gyula vezette önkormányzat úgy döntött, hogy megszabadul az ÉNYKK-tól...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.