Szerző: BORBÁS BARNA
2020.07.02.
Az Index veszélyjelzője elkésett, a csapdahelyzet felállításában pedig a magyar kormányzati erőközponton kívül a Facebooknak és a Google-nek is oroszlánrésze van – derül ki adásunkból. Mi történik a magyar médiában? Miért születik hamarosan újabb kormányzati kábelcsatorna? A HetiVálasz, a Válasz Online podcastjának vendége a Media1 szaklap főszerkesztője.
Az adás meghallgatható a fenti Spotify-ablakra kattintva. Ha az nem jelenne meg, közvetlen link itt. Ha asztali számítógépen, laptopon hallgatnának minket, vagy egyszerűen letöltenék az adásokat mp3-formátumban, a legegyszerűbb, ha felkeresik Lybsin-oldalunkat. Ha telefonon keresztül csatlakoznának műsorunkra, a Spotify mellett, iTunes-on (más néven Apple Podcasts), TuneIn Radio-n és Pocket Casts-on is megtehetik. Podcastunk RSS-csatornája ezen a hivatkozáson található.
Két idézet a műsorból:
„A Facebook és a Google hirdetési bevételt elszívó hatása egyre komolyabb probléma. A legutóbbi becslés szerint e két cég minimum 57 százalékot elvisz a magyar a reklámpiacból. Ezzel, ugye, nem a magyar gazdaságot erősítik, hanem az ír gazdaságot. És lenyomják a hirdetési árakat is. Ha a hirdetők látják, hogy a Google-lel és a Facebookkal olcsóbban, gyorsabban, jobban célozva érnek el több embert, akkor nyilván azokat fogják használni.”
„Nem most kapcsoltam volna be a vészjelzést az Indexnél. Fel lehetett volna kapcsolni, amikor a Vaszily Miklós lett az Index hirdetési felületeit kizárólagosan értékesítő Indamédia 50 százalékos tulajdonosa. Vagy egyáltalán: amikor az Indamédiát megszerezték. Önmagában az, hogy megszületik egy olyan koncepció, mint a Gerényi-féle, hogy beszélgetünk róla, nem jelent veszélyt, egészen addig, ameddig nem fogadják el.”
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.