Szerző: BRÜCKNER GERGELY
2020.07.21.
Különös esetről számolt be egy olvasónk. Amikor jelezte a bankjának, hogy pár havi moratórium után mégis folytatná a hitelei törlesztését, a bank visszamenőlegesen valamennyi elmaradt havi törlesztőjét egyszerre levonta. Bár a kliens – a tiltakozása után - 30 napos határidővel - visszakapja a nem szándékolt törlesztőket, de ezt megelőzendő, érdemes körültekintően eljárni. Banknak is, ügyfélnek is.
Mint az Indexnek az egyik olvasónk elmesélte, alaposan meglepődött, amikor visszalépett a haladékos ügyfelek közül a törlesztők közé. Egy lakáshiteles ügyfélrő van szó, aki a Takarékbanknál bankolt.
Eleinte élt a törlesztési moratóriummal, de aztán, ahogy rájött, hogy mégis tudja fizetni a részleteket, kitöltötte az online banki nyomtatványt, amit el is küldött e-mailben. A következő hónapban azonban a bank nem a rendes, egy havi részletet vonta le a számlájáról, hanem visszamenőleg az összes elmaradt havi részletet, amivel teljesen leürítette olvasónk egyenlegét. Hosszas telefonos ügyintézés során végül annyi derült ki, hogy „ilyen a rendszer”, és a bank megígérte, hogy 30 napon belül visszautalja a tévesen levont havi törlesztőket...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.