2020. szeptember 15., kedd

JÁRÓKERETES NACIONALIZMUS: ÍGY LETT POLITIKAI TERMÉK A REFORMKOR ESZMÉJE

VÁLASZ ONLINE
Szerző: KOVÁCS TIBOR
2020.09.10.


Napjaink hangos nacionalizmusa immár nem más, mint politikai termék – állítja rendszeres szerzőnk. Ezért a nacionalizmusért Youtube-videókban és Twitter-üzenetekben vívnak, a „hadicél” pedig leginkább a nyugdíjas korú választók lelke. Akik hallották Orbán Viktor augusztus 20-i beszédét, érthetik, hogyan működik ez – azok pláne, akik találkoztak az Alapjogokért Központ háborús képekkel illusztrált, a Kárpát-medence nagyságának újrateremtését sürgető, „Készüljetek!” című kampányával. Kovács Tibor esszéje.


Hatvan évig riogattak a nacionalizmus újraéledésével, most végre itt van. Egyik fényes bizonyítéka a brexit-népszavazás: az európai nacionalizmus újjáéledésének nagy napja volt az. Rengeteg kutatás és elemzés bizonyította, hogy a britek EU-ból való kilépését támogatók átlagéletkora jóval magasabb volt, mint a brexit ellenzőié. Egyszerű szabály érvényesült: minél fiatalabb volt valaki és minél magasabb végzettségű, annál inkább ellenezte a kilépést. Abban nincs semmi meglepő, hogy az alacsonyabban képzettek között népszerűbbek a nacionalista gondolatok, az viszont már nagyon szokatlan, hogy az idősek akarnak nacionalisták lenni, a fiatalok pedig nem.

Magyarországot az elmúlt 10 évben a nacionalista politika feltámasztásának élharcosaként tartják számon a világban. Nem is alaptalanul. A kormányzati kommunikáció és maga Orbán Viktor is sokat beszél a nemzeti érzésről, a nemzet megmaradásáról, a magyar nemzeti tudat erősítésének fontosságáról. Külpolitikában a nemzetállami alapon szerveződő Európa eszméjét támogatja és szavai szerint nem gondolja „hogy Magyarország katonai biztonságát a NATO-ra lehetne alapozni”. Idén augusztus 20-án Orbán az ország megmaradásának hét törvényét fogalmazta meg, erősen hazafias tónusban...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.