Szerző: FAZEKAS LÁZÁR BENJÁMIN
2021.01.26.
1. A pedagógusok többségének nem volt elégséges digitális kompetenciája ahhoz, hogy maradéktalanul el tudja látni az oktatói tevékenységeit. Több felelősség hárult az oktatókra, a munkáltató nem segített. A jó kollegiális viszony és a személyes ismeretségnek hála a pedagógusok nehezen ugyan, de alapszinten el tudták látni a munkájukat a digitális távoktatás ideje alatt. A régóta digitális tanrendben oktatók, fáradtak, leharcoltak, fásultak, a kiégés jeleit mutatják.
2. Biztonság érzetük csekély, önkéntes tesztelési hajlandóságuk magas, oltási hajlandóságuk meghaladja a magyar társadalom oltási kedvét.
3. Ugyan lassan kezdenek hozzászokni a digitális oktatáshoz a pedagógusok, mégis megosztottak abban a kérdésben, hogy hogyan, milyen oktatási rendben volna érdemes oktatniuk 2021 tavaszán.
4. A digitális oktatással járó hátrányok az általános iskolásokat, szakiskolásokat, valamint a szakközépiskolásokat sújtotta a legnagyobb mértékben- a pedagógusok véleménye szerint.
(A kutatás regionális, fenntartó szinten, valamint életkor szerint reprezentatív.)
A pedagógus társadalom megosztottnak tűnik abban a kérdésben, hogy milyen platformon lenne érdemes a tavaszi félévben oktatni. Többségük (56%) hagyományos tanrendben oktatna tavasszal, teljes digitális tanrendet a pedagógusok 19 százaléka választaná, hibrid – vagyis online és offline formában egyaránt – a válaszadók negyede végezné oktatói, nevelői munkáját...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.