2021. június 23., szerda

A FIDESZ 35 ÉVES ÚTKONCESSZIÓT TERVEZ, ENNYI IDŐRE MOND LE A TOVÁBBI VERSENYEZTETÉSRŐL

TELEX
Szerző: BRÜCKNER GERGELY
2021.06.23.


Az állam 35 éves úttendere szembemegy az elmúlt évek szuverenitási, reprivatizációs, a magyar vállalkozásokat helyzetbe hozó folyamataival. A gigantikus koncesszió ugyanakkor beleillik abba a hatalom- és vagyonkimentési folyamatba, amelyet az alapítványosdi, a hosszú távú kinevezések és a ciklusokon átnyúló központosított közbeszerzések jellemeznek. Elemzés az útkoncesszióról.


Magyarországon rendkívül rossz emlékeket ébreszt az autópálya-koncesszió, a ppp (a public-private partnership). Ezek korai kísérletei miatt óriási árat fizetett az ország, érdemes ebbe a G7-cikkbe beleolvasni, jól láthatóak a hatalmas veszteségek.

Magyarország most mégis nem kevesebb mint 35 évre ilyen koncessziót szeretne kiírni. Amelyik magáncég vagy konzorcium elvállalja a munkát, egészen biztosan ismét csak jelentős túlbiztosítással teszi majd ezt, hiszen amúgy nem könnyű 35 évre előre finanszírozási költségekkel, építőipari árakkal kalkulálni.

Ha Magyarország megköti a szerződést, akkor ebben az ágazatban 35 évre egy partnerhez csapja magát, és lemond a további versenyeztetésről. A baljós tervet megpróbáltuk nagyobb kontextusba helyezni...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.