2022. január 24., hétfő

TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI - SZEGREGÁLÁSRA KÖLTÖTT UNIÓS MILLIÁRDOK - 2. RÉSZ

JELEN
Szerző: ÓNODY-MOLNÁR DÓRA
2022.01.24.


Egyelőre nincs sok eredménye annak a 12 milliárd forintnyi uniós pénzt fölemésztő projektnek, amelynek célja az iskolai lemorzsolódás csökkentése volna – számoltunk be lapunk legutóbbi számában. Az adatok azt mutatják, hogy az elmúlt években a korai iskolaelhagyók aránya nem csökkent, hanem nőtt. Mivel a jelenlegi oktatáspolitika rendszerszinten erősíti a szegregációt, a résztvevő pedagógusok által csak "lemorzsinak" hívott programmal önmagában nem lehet megállítani a tragikus folyamatot. Strukturális problémát csak strukturális változással lehetne elérni.


„A mi iskolánk olyan iskola, ahová csak cigány gyerekek járnak. Mert szegregáltak bennünket. A szomszéd faluban működik egy egyházi iskola. Az szipkázta el a nem cigány gyerekeinket, igaz, jár oda egy-két jobb helyzetű cigány család gyereke is. Az az iskola tíz éve kezdett működni, ez a helyzet azóta alakult ki. Oda felvételi beszélgetések alapján kerülnek be, az egyház így szűr” – meséli egy már a nyugdíj határán álló pedagógus, aki az ország északi szegletében tanít alsósokat egy olyan iskolában, ahol a kormány elindította az iskoláskorú gyerekek lemorzsolódásának csökkentését célzó uniós programot.

Ezt az érintett pedagógusok egyszerűen csak lemorzsinak nevezik. E tanár szerint az egyházi iskolában sokkal jobb a helyzet, mint náluk, hiszen a kiegészítő normatívából több a pénzük, vannak külföldi kapcsolataik, így lehetőségük is élményekhez juttatni a tanulóikat...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.