Szerző: RADÓ NÓRA
2022.04.04.
A saját politikai beállítottságuknak ellentmondó híreket és kommentárokat bemutató tartalmak mérhetően megváltoztatják még a legelkötelezettebb médiafogyasztók véleményét is. Ez különösen akkor igaz, ha a kitettség hosszabb ideig fennáll; az eltérő beállítottságú sajtótermékek fogyasztása néhány hét alatt nem változtatja meg a pártpreferenciát. Ezek a tanulságok vonhatók le Tóka Gábor, a CEU kutató-professzora, a Vox Populi választási kalauz szerkesztője szerint abból a vasárnap megjelent preprint, vagyis független szakértők által még nem ellenőrzött amerikai kutatásból, amely azt vizsgálta, hogyan változtatja meg a tényeken alapuló nézeteket, attitűdöket, az egyes kérdések fontosságának rangsorolását és általában véve a politikai nézeteket, ha az erősen republikánus Fox News nézőinek egy csoportja megszokott csatornája helyett egy hónapon keresztül a CNN-t nézi.
David Broockman, a Berkeley Egyetem politikai magatartást kutató adjunktusa és Joshua Kalla, a Yale Egyetem politikatudományokkal foglalkozó adjunktusa április 3-án tette közzé a kísérletről szóló tanulmányt, amelyben 2020 szeptemberében, vagyis az amerikai elnökválasztási kampány hajrájában 763 mélyen konzervatív, republikánus szavazó 40 százalékát arra kérték, hogy hetente maximum 7 órányi terjedelemben, óránként 15 dolláros díjazás fejében a Fox News helyett inkább a mérsékelten a demokraták felé hajló CNN-t nézzék, míg a fennmaradó 60 százalék kontrollcsoportként működött. Azt, hogy valóban nézték-e a résztvevők a csatornát, különféle kvízekkel ellenőrizték. A kísérlet elején, közepén és végén 763 résztvevőből 744-en töltötték ki a kutatók kérdőíveit, amelyek politikai nézeteikre, hiedelmeikre és attitűdjeikre kérdeztek rá...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.