2022. június 14., kedd

KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSSEL A TORLÓDÁSOK ELLEN! KEDVENC MANTRÁNK ÉS AMI MÖGÖTTÜK VAN

AZONNALI.HU
Szerző: SZELE ANDRÁS
2022.06.13.


Azt hiszem, egyetérthetünk abban, hogy Budapest közlekedése fejlesztésre, felújításra, sok szempontból újragondolásra szorul. A város közlekedési hálózataira az elmúlt évtizedekben nem jutott elég forrás, számos elmaradt beruházás torlódott fel és a folyamatos állagromlás miatt minden fejlesztés egyben teljes újraépítést is jelent. Ebből következően Budapesten a legmodernebb megoldások mellett rég elavult, több évtizede is korosnak számító építmények, járművek is vannak, ami egyébként a közlekedés forrásigényessége miatt világjelenség, csak szerencsésebb helyeken a fenntartás minőségibb és a felújítás gyakoribb. Valószínűleg eddig tartott azon dolgok sora, amiben többé-kevésbé általános az egyetértés.


Ahányszor felmerül bármilyen nagyobb szabású közlekedési beruházás a fővárosban (mint most a Pesti Alsó Rakpart vagy a Lánchíd forgalmának átalakítása), a haladó közvélemény rögtön besorolja azt: vagy divatjamúlt lesz, vagy progresszív, a régi iskola hívei csapnak össze az új iskola követőivel.

A divatjamúlt beruházások általában azok, amik kívül esnek az elővárosi vasút-tömegközlekedés-kerékpárútépítés-P+R parkoló négyszögön. Tekintve a korábbi, szavakban nyíltan a közúti közlekedést támogató narratívát, az előbb említett négyszög tényleg haladó és szükséges is egyben...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.